Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi z 6 marca 2015 r. (IPTPP3/ 4513-4/15-2/KK).
Z wnioskiem o wydanie interpretacji wystąpił podatnik zajmujący się sprzedażą olejów napędowych do celów opałowych o kodach CN od 2710 19 41 do 2710 19 49, znakowanych odpowiednio na podstawie przepisów szczególnych. W związku ze sprzedażą tych wyrobów na cele opałowe, podatnik opodatkowuje oleje według obniżonej stawki akcyzy, określonej w art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym. Podatnik każdorazowo uzyskuje od nabywców stosowne oświadczenie o przeznaczeniu sprzedawanych olejów.
Jednocześnie pracownicy podatnika weryfikują składane przez nabywców oświadczenia, porównując dane dotyczące adresu zameldowania widniejące na oświadczeniu z informacjami zawartymi w dowodzie osobistym.
Zdaniem podatnika nie może on odpowiadać za treść oświadczeń w zakresie adresu zamieszkania/zameldowania nabywcy, jak również za błędy w zakresie tych danych, jeśli na podstawie dowodów osobistych wydanych po 1 marca 2015 r. nie jest on w stanie potwierdzić adresu zamieszkania/zameldowania nabywcy.
Według podatnika, jeśli na dokumencie tożsamości nie będzie informacji o miejscu zameldowania/zamieszkania, to błędne wpisanie adresu zameldowania/zamieszkania w treści oświadczenia nie będzie skutkować koniecznością zastosowania stawki akcyzy określonej w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym lub odmową sprzedaży tych wyrobów. Nie ma możliwości zweryfikowania tych danych z dokumentem tożsamości.