Dzięki reklamom na lodowisku wiele osób dowiedziało się o naszej działalności, a zapewnienie możliwości rekreacji ociepliło nasz wizerunek wśród lokalnej społeczności. Tak argumentowała firma, która chciała zaliczyć wydatki na budowę ślizgawki do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus się jednak nie zgodził.
O interpretację wystąpiła spółka działająca w branży budowlanej. Zajmuje się głównie budowaniem i remontowaniem dróg oraz podjazdów (dla firm, samorządów i osób fizycznych). W czasie zimy zainstalowała lodowisko na rynku miasta, w którym działa. Wstęp był bezpłatny i dostępny dla wszystkich chętnych.
Spółka zleciła zainstalowanie lodowiska podwykonawcy. Związane z tym wydatki, np. na transport, montaż (a później demontaż) czy zabezpieczenie sprzętu, chce zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Czytaj więcej
Ulga na innowacyjnych pracowników została wprowadzona do ustawy o CIT od 1 stycznia 2022 r., niemniej w praktyce to miniony rok 2023 dla większości podatników był pierwszym okresem, w którym mogli oni rozliczyć tę ulgę.
Twierdzi, że może to zrobić, ponieważ celem akcji było promowanie jej działalności. Lodowisko zostało otoczone bandami z jej logo, a z głośników leciały reklamy. Dzięki temu wiele osób – potencjalnych klientów – dowiedziało się o oferowanych przez spółkę usługach. Wzmianki o inwestycji pojawiły się też w lokalnej prasie oraz mediach społecznościowych, co zwiększyło prestiż firmy.