Sprezentowanie kontrahentowi butelki wina to reprezentacja, czyli działanie mające na celu poprawę wizerunku firmy. Wydatku nie można zaliczyć do podatkowych kosztów. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Czytaj także: CIT: Wydatki na budowanie wizerunku mogą być kosztem podatkowym
Wystąpiła o nią spółka działająca w branży motoryzacyjnej. Swoim kontrahentom i partnerom biznesowym przekazuje różnego rodzaju gadżety. Między innymi wino pakowane w torby z logo firmy. Spółka chce rozliczyć wydatki w podatkowych kosztach. Argumentuje, że upominki reklamują jej działalność, co ma wpływ na sprzedaż samochodów.
Fiskus nie miał jednak wątpliwości, że wydatki na wino nie przyczyniają się do zwiększenia przychodów. Nawet jeśli jest ono zapakowane w firmowe torby. Wręczanie alkoholu to działanie reprezentacyjne. Ma na celu budowanie relacji z kontrahentami, podniesienie prestiżu, wywołanie dobrego wrażenia. Ale nie reklamę. Wydatki nie mogą więc być podatkowym kosztem (nr interpretacji 0111-KDIB2-3.4010.54.2018.2.PB).
Czytaj także: Czy gadżety dla klientów opatrzone logo zawsze są kosztem