KER: reklamy BMW sprzeczne z etyką, bo zachęcały do niebezpiecznej jazdy

Komisja Etyki Reklamy negatywnie oceniła dwa spoty w ramach cyklu reklam „BMW M Town".

Aktualizacja: 28.01.2019 12:55 Publikacja: 28.01.2019 11:59

KER: reklamy BMW sprzeczne z etyką, bo zachęcały do niebezpiecznej jazdy

Foto: Adobe Stock

mat

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi dotyczące reklamy internetowej BMW M Town (miasta fanów motoryzacji).

Pierwsza dotyczyła wideo z przejazdem BMW w wersji M (najsilniejsze silniki oferowane przez BMW) przejeżdżającym przez przejazd kolejowy, wymuszając hamowanie. Skarżący zarzucał, że reklama wprowadza w błąd co do możliwości zatrzymania pojazdów szynowych przez co promuje nieodpowiedzialne i niebezpieczne zachowanie na drodze.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Prawo drogowe
Ważny wyrok ws. płatnego parkowania. Sąd: nie można nakładać kar za spóźnienie
Oświata i nauczyciele
Nauczyciele nie ruszyli masowo po pieniądze za nadgodziny. Dlaczego?
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo