Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 31.07.2016 12:49 Publikacja: 31.07.2016 11:17
Foto: 123RF
Drugi duży wydawca kart płatniczych, VISA, na razie nie zmienia limitu, tłumacząc, że nadrzędnym celem firmy jest promowanie obrotu bezgotówkowego. Deklaruje jednak, że przygląda się sytuacji.
– Polacy coraz chętniej korzystają z oferty „Płać kartą i wypłacaj", dlatego rozwijamy tę usługę, podnosząc maksymalny limit wypłaty – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Płacąc za zakupy w internecie Polacy coraz częściej trafiają na opcje płatności kartą za pomocą Click to Pay. Czym jest Click to Pay i co zmieni w płatnościach internetowych? Jak rozwiązanie może wpłynąć na wzrost sprzedaży w e-commerce i pomóc polskim e-sklepom w ekspansji zagranicznej?
Statystycznie, w ciągu minuty, Polacy płacą kartą 18 tys. razy [1], zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, wydając ponad 2 mln zł [2]. Pokazuje to skalę płatności kartą i podkreśla ich znaczenie dla naszej gospodarki i społeczeństwa. Co istotne, rozwiązania płatnicze ciągle się rozwijają, przez co stają się też coraz bardziej bezpieczne, płynne i intuicyjne.
Banki mogą oferować wiele benefitów i usług dodanych. Szymon Staśczak, dyrektor zarządzający Visa Consulting & Analytics w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wyjaśnia, korzystając z wniosków z badania Visa Consulting & Analytics Benefit Study, jak odróżnić od siebie te, które mają potencjał, by przyciągnąć i utrzymać klientów, od tych, które zabierają jedynie przestrzeń w aplikacjach.
Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 były pozytywnym impulsem dla francuskiej turystyki. Nie tylko wzrosła liczba gości, ale też ich wydatki - pokazują dane organizacji płatniczej.
Mecze piłki nożnej znacząco zwiększają sprzedaż gastronomiczną w miastach, w których odbywają się mecze – w niektórych przypadkach nawet o 283 proc. Zyskują też hotele.
Sędzia Margo Brodie z Nowego Jorku odrzuciła ugodę Visa i Mastercard o obniżeniu opłat za karty kredytowe i debetowe. W uzasadnieniu wyjaśniła, że obie firmy stać na znacznie większą ugodę niż tę o wartości 30 mld dolarów.
Opłaty za wypłatę gotówki z bankomatów dla operatorów urządzeń nie zmieniły się w Polsce od kilkunastu lat. A powinny, bo rosną koszty np. utrzymania urządzeń – argumentują firmy, które świadczą taką usługę.
Visa i Mastercard zawarły ugodę o wartości 30 mld dolarów o ograniczeniu opłat od kart kredytowych i debetowych. Część tych oszczędności może trafić do klientów w postaci niższych cen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas