Reklama

Nowy kierunek turystyczny Rosjan. Do Uzbekistanu po karty Visa i MasterCard

Po wyjściu z rynku rosyjskiego dwóch emitentów kart płatniczych MasterCard i Visa Rosjanom został już tylko system Mir. Tyle, że akceptuje go tylko kilka krajów. Ale i to da się obejść.

Publikacja: 04.06.2022 12:32

Rosjanie jadą do Taszkentu po karty Visa i MasterCard

Rosjanie jadą do Taszkentu po karty Visa i MasterCard

Foto: Adobe Stock

Jak informuje Stowarzyszenie Rosyjskich Touroperatorów (ATOR) najprościej jest zdobyć Visę i MasterCard w Uzbekistanie. Tam formalności trwają tylko godzinę. Uzbecki kierunek jest reklamowany przez biura podróży jako przepustka do „starego świata”, w którym Rosjanie byli pożądanymi gośćmi, ponieważ byli skłonni do wydawania dużych pieniędzy. Inne kraje, w których Rosjanie mogą również założyć sobie karciane rachunki, to Białoruś, Armenia i Serbia. „W tej chwili, wykupując wycieczkę w którymś z rosyjskich biur podróży można pojechać do czterech krajów, gdzie nadal istnieje możliwość wyrobienia sobie karty Visa i MasterCard: to Armenia, Uzbekistan, Białoruś, oraz Serbia. Z tego, co jesteśmy w stanie zaobserwować, to wśród Rosjan najbardziej popularnym ‘karcianym kierunkiem’ jest Uzbekistan. Następna jest Armenia, ale turyści obawiają się tam jechać z powodu napięcia politycznego” - piszę w raporcie ATOR.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes Pekao: Mimo różnych przeciwności i nieracjonalności, ja się staram
Banki
Alarmujące dane. Co 36 minut ktoś próbuje oszukać bank
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Nieuprawnione transakcje w całej Polsce. Santander uspokaja klientów i zwraca pieniądze
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama