Czas na internacjonalizację

Wyjście na rynki zagraniczne, w szczególności krajów UE, stało się dla wielu rodzimych firm jednym z celów strategicznych.

Aktualizacja: 15.11.2017 05:46 Publikacja: 14.11.2017 20:00

Czas na internacjonalizację

Foto: Fotolia

Polska nie doczekała się jeszcze startupu, którego wycena przekroczyłaby poziom 1 mld dol. (tzw. jednorożec). Analizując transakcje venture capital w Europie, widać, że rodzime startupy w ostatnim czasie nie znajdowały się nawet w orbicie zainteresowań poważnych, międzynarodowych inwestorów. To konsekwencja tego, że nie mamy biznesów o zasięgu globalnym. Ale problem z tzw. skalowalnością mają nie tylko młode, innowacyjne firmy. Trudno bowiem wskazać również rodzime dojrzałe przedsiębiorstwa, które byłyby na świecie rozpoznawalne.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca