Reklama

Polska po akcesji do UE stała się potęgą w produkcji sprzętu AGD

Na europejskim rynku pokonaliśmy Włochy i Niemcy. Liderem staliśmy się zarówno dzięki zagranicznym, jak i rodzimym inwestycjom.

Publikacja: 30.04.2024 04:30

Whirlpool produkuje sprzęt we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku. Ma 16 proc. udziału w produkcji i imporci

Whirlpool produkuje sprzęt we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku. Ma 16 proc. udziału w produkcji i imporcie. Właśnie łączy siły z Beko i zapowiada rozwój na polskim rynku

Foto: Whirlpool

Branża AGD w Polsce to supernowoczesny sektor obejmujący nie tylko produkcję sprzętu, ale i całą sieć poddostawców, jak również zaawansowane centra badawczo-rozwojowe, tworzące ogromną wartość dodaną dla gospodarki. To już 35 zakładów i 110 tys. zatrudnionych osób, zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio – przy produkcji. Tylko w trzech ostatnich latach branża zainwestowała 6 mld zł.

Na naszym rynku obecna jest większość światowych potentatów sektora. 24 proc. udziału w produkcji i imporcie sprzętu ma koncern BSH, znany z marek Bosch i Siemens. 17 proc. przypada na Samsunga, 16 proc. ma amerykański Whirlpool, a 15 proc. – szwedzki Electrolux. Obecne są także firmy chińskie, choć one jeszcze bazy produkcyjnej w Polsce nie zbudowały.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama