Banki będą potwierdzać tożsamość klientów w kontaktach z e-administracją

Banki będą potwierdzać tożsamość klientów w internetowych kontaktach z administracją. Zaczną od wniosków o świadczenie z 500+.

Publikacja: 20.03.2016 21:00

Podpisana przez 18 banków deklaracja dotycząca przyjmowania wniosków o świadczenia z rządowego programu 500+ opiera się na zasadzie, że odbiorca (w przypadku 500+ to rządowy system Emp@tia) przyjmuje z zaufanego serwera bankowego wniosek i uznaje, że tożsamość osoby go składającej została potwierdzona przez bank.

Najpierw dostęp do ZUS

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił