Zabrakło kół zapasowych

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak nie zdobyli punktów w Rajdzie Walii i stracili prowadzenie w mistrzostwach WRC-2.

Publikacja: 06.10.2019 19:58

Z sukcesu w Walii cieszyli się Petter Solberg (P) i Phil Mills

Z sukcesu w Walii cieszyli się Petter Solberg (P) i Phil Mills

Foto: AFP

Dwunasta runda rajdowych mistrzostw świata nie bez powodu uchodzi za jedno z największych wyzwań w kalendarzu. Szutrowe drogi w walijskich lasach, często rozmoczone deszczem, pokonały już wielu zawodników. Frycowe przyszło też zapłacić Kajetanowiczowi, który debiutował na tych trasach.

Początek zmagań, których stawką było utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji WRC-2, był wymarzony. Na krótkim odcinku, rozegranym na terenie toru wyścigowego Oulton Park, Kajetanowicz i Szczepaniak przegrali tylko ze słynną załogą Petter Solberg/Phil Mills. Mistrz świata w klasyfikacji generalnej z sezonu 2003 pożegnał się ze startami na najwyższym poziomie, przekazując pałeczkę synowi. Oliver Solberg dwa tygodnie temu skończył 18 lat, tuż przed debiutem w mistrzostwach świata zdał egzamin na prawo jazdy, ale w Walii nie ujechał daleko, rozbił samochód.

Kajetanowicz dotarł co prawda do mety rajdu, ale został sklasyfikowany dopiero na 12. pozycji. Po siódmym czasie na drugim odcinku spadł na piątą lokatę w WRC-2, ale kolejne próby przyniosły koniec marzeń o dobrym wyniku. – Zabrakło nam kół zapasowych, mamy „kapcia" i do przejechania prawie 150 km. Rajdy bywają okrutne – komentował na gorąco rozczarowany kierowca. Do auta można zabrać tylko dwa koła zapasowe, a polska załoga przebiła trzy opony. Nie pokonali ponad połowy piątkowych prób, inkasując po siedem minut kary za każdy nieprzejechany odcinek. W sobotę wrócili na trasę i notowali czasy w pierwszej piątce WRC-2, ale ponownie nie dokończyli rywalizacji.

– Wycofujemy się z powodu awarii napędu, nie jesteśmy w stanie kontynuować jazdy – mówił Kajetanowicz po 14. próbie. Kolejne kary czasowe nie miały już żadnego znaczenia, a w niedzielę dwa siódme i dwa ósme czasy na ostatnich odcinkach pokazały, że dałoby się powalczyć o cenne punkty.

Prowadzenie w klasyfikacji WRC-2 objął drugi na mecie Pierre-Louis Loubet. Ma 6 pkt przewagi nad siódmym w Walii Benito Guerrą. Kajetanowicz wraz z Nikołajem Griazinem tracą do lidera po 8 pkt. Ale Polak i Rosjanin mogą powalczyć o punkty tylko w jednym z dwóch pozostających do końca sezonu rajdów, a Francuz i Meksykanin mają na koncie jedynie pięć z regulaminowych siedmiu startów, mogą zatem powiększyć swój dorobek zarówno w Rajdzie Katalonii (ostatni weekend października), jak i w Australii (połowa listopada).

Wyniki Rajdu Walii

WRC-2: 1. P. Solberg/Mills (Norwegia/Wlk. Brytania, Volkswagen Polo R5) 3:12.34,1; 2. Loubet/Landais (Francja, Skoda Fabia R5) strata 18,8; 3. Formaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) strata 2.50,6 ... 12. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo R5) strata 1:15.11,5

Klasyfikacja mistrzostw WRC-2: 1. Loubet/Landais (Francja, Skoda Fabia R5) 81 pkt.; 2. Guerra/Ortega (Meksyk, Skoda Fabia R5) 75 pkt; 3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo R5 i Skoda Fabia R5) 73 pkt.

Dwunasta runda rajdowych mistrzostw świata nie bez powodu uchodzi za jedno z największych wyzwań w kalendarzu. Szutrowe drogi w walijskich lasach, często rozmoczone deszczem, pokonały już wielu zawodników. Frycowe przyszło też zapłacić Kajetanowiczowi, który debiutował na tych trasach.

Początek zmagań, których stawką było utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji WRC-2, był wymarzony. Na krótkim odcinku, rozegranym na terenie toru wyścigowego Oulton Park, Kajetanowicz i Szczepaniak przegrali tylko ze słynną załogą Petter Solberg/Phil Mills. Mistrz świata w klasyfikacji generalnej z sezonu 2003 pożegnał się ze startami na najwyższym poziomie, przekazując pałeczkę synowi. Oliver Solberg dwa tygodnie temu skończył 18 lat, tuż przed debiutem w mistrzostwach świata zdał egzamin na prawo jazdy, ale w Walii nie ujechał daleko, rozbił samochód.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
żużel
Ruszyła PGE Ekstraliga. Mistrz Polski pokazał moc na inaugurację sezonu
Moto
Rusza Rajd Dakar. Na trasę wraca Krzysztof Hołowczyc
Moto
Jedna ekstraliga to mało. Polski żużel będzie miał aż dwie
Moto
Bartosz Zmarzlik, mistrz bardzo zwyczajny
Moto
Zmarzlik po raz czwarty indywidualnym mistrzem świata