Firma chce postawić na tworzenie rozwiązań technologicznych dla konsumentów i innych firm. Zmiany wiążą się ze zwolnieniem ok. 70 proc. załogi.

- Kontynuowanie wydawania pism drukowanych byłoby dla nas kosztem utraconych możliwości. Możemy nasze zasoby wykorzystać lepiej - powiedział Business Insider Polska Bijan Khezri, prezes Marquard Media Polska.

Grudniowe numery pisma „Playboy", „CKM", „Cosmopolitan", „Joy", „Harper's Bazaar" i „Esquire" będą ostatnimi, które ukażą się na polskim rynku.

Marquard Media Polska to polski oddział szwajcarskiej firmy wydawniczej stworzonej przez Jürga Marquarda.

W związku z likwidacją wszystkich tytułów prasowych firma planuje redukcje zatrudnienia sięgające około 70 proc. załogi (w firmie pracuje między 110 a 120 osób, spółka na razie nie chce podawać dokładnej liczny zwalnianych). Będą to zwolnienia grupowe, odbywające się na zasadach określonych w Kodeksie pracy. - Zatrudnimy natomiast więcej ludzi do pracy nad biznesem cyfrowym. Już teraz pracuje w ramach Grupy Marquard Media 30 deweloperów IT - mówi Khezri.