Emirates dodają nowe kierunki. Kiedy do Warszawy?

Dubajskie linie lotnicze Emirates ogłosiły rozszerzenie siatki. Planują wznowić także operacje do Warszawy.

Aktualizacja: 10.07.2020 14:36 Publikacja: 10.07.2020 14:13

Emirates dodają nowe kierunki. Kiedy do Warszawy?

Foto: Bloomberg

Od 15 lipca Emirates zamierzają polecieć do Genewy, w tydzień później do Los Angeles. Od 1 sierpnia zaplanowane są rejsy do Dar Es Salam, w dzień później do Pragi i mniej więcej w tym samym czasie także do Warszawy. Pod warunkiem, że Unia Europejska otworzy się na ten kierunek. W połowie sierpnia polecą także do Bostonu i wówczas z Dubaju przewoźnik ma obsługiwać 58 lotnisk, w tym 20 w Europie i 24 w regionie Azji i Pacyfiku.

Czytaj także: Znów będzie można latać. Co czeka pasażerów?

Adnan Kazim, wiceprezes Emirates ds. handlowych podkreślił w komunikacie, że na rynku widać już wyraźne zainteresowanie podróżami lotniczymi, które pojawiło się w momencie, kiedy Dubaj otworzył swoje granice, tak, jako port przesiadkowy, jak i atrakcja turystyczna. — Dlatego postanowiliśmy stopniowo odbudowywać swoją siatkę. Wszystkie nasze rejsy odbywają się z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa i zdrowia naszych pasażerów i załóg — powiedział wiceszef Emirates.

Czytaj także: Podróże na dłużej stracą swoją magię

W wywiadzie udzielonym CNBC Arabia Adnan Kazim przyznał również, że obecne warunki rynkowe najpewniej doprowadzą do „prawie fuzji" Emirates i niskokosztowej linii dubajskiej Flydubai. Linie ze sobą nie konkurują, mają zupełnie innych klientów. Emirates operują wyłącznie maszynami szerokokadłubowymi. Flydubai, które wożą pasażerów szukających tanich połączeń (latały m.in. do Krakowa) mają (tak jak np. Ryanair) w swojej flocie wyłącznie Boeingi 737. Jednakże w sytuacji, kiedy na niektórych kierunkach niemożliwe byłoby wypełnienie Boeingów B777 i Airbusów 380, można byłoby tam wstawiać mniejsze samoloty Flydubai. — Flydubai jest dla nas ogromnym wsparciem, a w obecnej sytuacji pandemii musimy maksymalnie wykorzystywać wszystkie maszyny, jakie mamy— mówił Adnan Kazim.

Czytaj także: Emirates mierzą temperaturę i rozdają zestawy higieniczne

Obydwie linie wspólnie przed pandemią COVID-19 latały na 210 lotnisk. Natomiast współpraca obu przewoźników nie jest niczym nowym i była już testowana od października 2018. Jak wynika z raportu rocznego Emirates 2020, Flydubaidowiozły im w 2019 5,3 mln pasażerów. Emirates ma dzisiaj flotę 164 maszyn. Flydubai 54 i 236 zamówionych.

Od 15 lipca Emirates zamierzają polecieć do Genewy, w tydzień później do Los Angeles. Od 1 sierpnia zaplanowane są rejsy do Dar Es Salam, w dzień później do Pragi i mniej więcej w tym samym czasie także do Warszawy. Pod warunkiem, że Unia Europejska otworzy się na ten kierunek. W połowie sierpnia polecą także do Bostonu i wówczas z Dubaju przewoźnik ma obsługiwać 58 lotnisk, w tym 20 w Europie i 24 w regionie Azji i Pacyfiku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Polskie Porty Lotnicze mają już nowego prezesa i wiceprezesa
Transport
Plany podatku od aut spalinowych do kosza
Transport
Dlaczego samoloty rosyjskich linii nadal latają. Skąd się biorą części zamienne
Transport
Plany Lufthansy dla lotniska w Brukseli. Belgowie ich nie chcą
Transport
Izrael doradza ukraińskim lotnikom. Ostrzega: wznowienie lotów nie będzie łatwe