Co ma zawierać ewidencja czasu pracy

Prowadzenie ewidencji czasu pracy pozwala organizować pracę zgodnie z przepisami i ułatwia obliczanie wynagrodzenia. Równie istotne jest jednak, że stanowi dla pracodawcy ważny dowód w przypadku niezasadnego wystąpienia przez pracownika z roszczeniem np. o zapłatę za nadgodziny.

Publikacja: 10.12.2015 05:00

Co ma zawierać ewidencja czasu pracy

Foto: www.sxc.hu

Kodeks pracy przewiduje obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy zatrudnionych osób do celów prawidłowego ustalenia ich wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą. Wyjątek od tej reguły dotyczy pracowników:

- objętych systemem zadaniowego czasu pracy,

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP