W modelu Lexus ES sprzedawanym na rynku japońskim nie ma już lusterek. Zastąpiły je kamery. System Lexus Digital Outer Mirrors wyświetla obraz za samochodem za pomocą dwóch wyświetlaczy na słupkach bocznych. Takie rozwiązanie zmniejsza opory powietrza, ogranicza martwą strefę, pozwala na wyświetlanie dodatkowych informacji. Reklamę auta stworzyła sztuczna inteligencja – scenariusz filmu przygotował mechanizm poddający analizie wszystkie nagodzone reklamy produktów luksusowych z ostatnich 15 lat.
Innowacje napędzają rozwój przemysłu motoryzacyjnego szybciej niż innych branż. Decydują o efektywności produkcji, skuteczności sprzedaży, ale przede wszystkim o jakości i nowoczesności produktu.
Przyjemnie trzaśnięcie
Jak ważne są w jego detalach świadczy nowy model Lexusa – UX. Dla uzyskania optymalnego dźwięku zamykania drzwi potrzebna okazała się współpraca inżynierów z naukowcami z dziedziny neurologii. Na podstawie badania fal mózgowych powstających w chwili zamykania drzwi auta, zespół wybrał takie materiały i dopasowanie kształtu drzwi, że uzyskane brzmienie okazało się – jak twierdzą przedstawiciele marki – satysfakcjonujące i uspokajające. W innowacyjny sposób zaprojektowano nawet przeszycia tapicerki, inspirowane japońską techniką pikowania strojów do judo. Aby osiągnąć efekt naśladujący wzór z osłony chłodnicy auta, ścieg poprowadzono wzdłuż krzywych matematycznych dopasowanych do wzoru perforacji i otworów wentylacyjnych w fotelach.
Producenci wykorzystują innowacyjne działania do tworzenia specyficznych relacji z klientami, trwałych i opartych na więzi emocjonalnej. Przykładem jest Mazda, która, pracując nad nowym modelem kompaktowego modelu Mazdy 3, przeprowadziła badania nad sposobami poruszania się ludzi oraz przyczynami powstawania napięcia fizycznego i stresu podczas prowadzenia samochodu. Takie analizy fizycznych i psychicznych cech człowieka pomogły skonstruować samochód mający zapewnić możliwie najwyższe osiągi pod względem ergonomii jak i bezpieczeństwa.