Reklama
Rozwiń
Reklama

Skarbówka nie może odmawiać interpretacji

Fiskus nie chce wyjaśniać przepisów, sugerując, że firmy unikają podatku. Sąd to zanegował.

Publikacja: 19.10.2017 17:44

Skarbówka nie może odmawiać interpretacji

Foto: 123RF

Już prawie 800 razy urzędnicy odmówili wydania interpretacji, powołując się na klauzulę obejścia przepisów. Jest nadzieja, że to się skończy. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w kilku orzeczeniach wyraźnie powiedział: fiskus nie może automatycznie odmawiać interpretacji, najpierw musi sprawdzić, czy firma faktycznie uzyska korzyść podatkową i jakiej wartości.

– Te wyroki to światełko w tunelu – mówi Beata Hudziak, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii 8Tax. – Od momentu wejścia klauzuli, czyli od 15 lipca 2016 r., trudne stało się uzyskanie interpretacji w takich sprawach, jak aporty, przekształcenia, przenoszenie znaków towarowych, programy motywacyjne dla pracowników, a nawet rodzinne darowizny. Fiskus z góry zakłada, że takie operacje mają na celu uniknięcie podatku. Nie bada też, czy korzyść podatkowa przekroczy 100 tys. zł rocznie, a przecież taki jest warunek zastosowania klauzuli – dodaje ekspertka.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama