Auta rozbite w niemieckich winnicach. Thierry Neuville wygrał Rajd Niemiec

Pierwsze zwycięstwo w karierze odniósł w Niemczech Thierry Neuville. Faworyci rozbijali samochody, a Robert Kubica nie dotarł do mety po niedzielnej awarii auta.

Publikacja: 24.08.2014 22:43

Auta rozbite w niemieckich winnicach. Thierry Neuville wygrał Rajd Niemiec

Foto: AFP

Rok temu na trasach wokół Trewiru Kubica wywalczył swój najlepszy wynik w mistrzostwach świata. Za kierownicą samochodu klasy RRC zajął piąte miejsce, więc kibice liczyli na kolejny dobry występ. To pierwszy prawdziwie asfaltowy rajd w kalendarzu WRC i spodziewano się, że na tej nawierzchni polski kierowca będzie błyszczał.

– Z chęcią zamieniłbym proporcje rajdów w mistrzostwach świata na dziesięć asfaltowych i cztery albo trzy szutrowe – mówił Kubica, który pewniej czuje się na twardej nawierzchni. Równocześnie studził jednak oczekiwania przed startem w Niemczech: – Niektórzy wiążą wielkie nadzieje z moimi wynikami, ale bądźmy realistami. Myślę, że czeka nas trudny rajd.

Po spokojnym początku i czasach pod koniec pierwszej dziesiątki jedyny poważniejszy błąd w trakcie całego rajdu zakończył się wizytą poza drogą na trzecim odcinku specjalnym. – Straciłem koncentrację w ciasnym nawrocie, potem wszedłem za szybko w zakręt – przyznał Kubica.

Rajdówka nie została mocno uszkodzona, ale wypchnięcie z powrotem na drogę zajęło ofiarnym kibicom ponad cztery minuty. Po tej przygodzie szanse na wynik prysły, choć rozważna i miejscami bardzo szybka jazda drugiego dnia rajdu pozwoliła przebić się do punktowanej dziesiątki. Po drodze Kubica uzyskał najlepsze czasy na dwóch odcinkach specjalnych i łącznie ma już na koncie cztery wygrane próby w WRC.

– Deszcz nam pomógł w wygraniu odcinków, ale i tak jestem zadowolony z jazdy – mówił kierowca. Mety jednak nie osiągnął – w niedzielę rano jeszcze przed startem pierwszego odcinka skrzynia biegów zacięła się na trzecim biegu.

Rozbite rajdówki w niemieckich winnicach pozostawiło wielu tuzów. Festiwal wypadków rozpoczął mistrz świata Sebastien Ogier, który wylądował poza drogą dwa razy – w sobotę już na dobre, bo uszkodzenia jego VW Polo WRC były zbyt poważne, aby wrócić na trasę w systemie Rally2. Jego zespołowy partner Jari-Matti Latvala nie wykorzystał okazji do zmniejszenia straty w punktacji mistrzostw, bo rozbił się na pierwszej niedzielnej próbie. Trzeci lider rajdu Kris Meeke na kolejnym odcinku uderzył w mur i też odpadł.

Pierwsze w karierze zwycięstwo odniósł Thierry Neuville, który rozpoczął Rajd Niemiec od dachowania na odcinku testowym. Mechanicy Hyundaia przez 19 godzin odbudowywali zniszczone auto i w nagrodę cieszyli się z podwójnego zwycięstwa: na drugim miejscu finiszował ubiegłoroczny triumfator Dani Sordo.

Rok temu na trasach wokół Trewiru Kubica wywalczył swój najlepszy wynik w mistrzostwach świata. Za kierownicą samochodu klasy RRC zajął piąte miejsce, więc kibice liczyli na kolejny dobry występ. To pierwszy prawdziwie asfaltowy rajd w kalendarzu WRC i spodziewano się, że na tej nawierzchni polski kierowca będzie błyszczał.

– Z chęcią zamieniłbym proporcje rajdów w mistrzostwach świata na dziesięć asfaltowych i cztery albo trzy szutrowe – mówił Kubica, który pewniej czuje się na twardej nawierzchni. Równocześnie studził jednak oczekiwania przed startem w Niemczech: – Niektórzy wiążą wielkie nadzieje z moimi wynikami, ale bądźmy realistami. Myślę, że czeka nas trudny rajd.

Sport
Czy Witold Bańka krył doping chińskich gwiazd? Walka o władzę i pieniądze w tle
Sport
Chińscy pływacy na dopingu. W tle walka o stanowisko Witolda Bańki
Sport
Paryż 2024. Dlaczego Adidas i BIZUU ubiorą polskich olimpijczyków
sport i polityka
Wybory samorządowe. Jak kibice piłkarscy wybierają prezydentów miast
Sport
Paryż 2024. Agenci czy bezdomni? Rosjanie toczą olimpijską wojnę domową