Reklama: firmy potrzebują marketingu

White Paper Agency pokazuje, że w pędzącym świecie internetu i technologii firmy coraz częściej zwracają się po profesjonalne wsparcie.

Aktualizacja: 31.10.2016 13:07 Publikacja: 31.10.2016 12:24

Reklama: firmy potrzebują marketingu

Foto: 123RF

White Paper Agency to agencja strategiczna, która łączy kompetencje agencji kreatywnej, domu mediowego i firmy konsultingowej. Założyło ją trzech młodych, ale już doświadczonych marketingowców: Łukasz Sysa, Jarosław Sosiński i Bartosz Niewiadomski, do których w krótkim czasie dołączył Sławomir Wzorek.

Wszyscy pracują w firmie w randze partnerów, choć podzielili się obowiązkami. Łukasz Sysa jako prezes zarządza całościowo firmą, Bartosz Niewiadomski czuwa nad finansami, a Jarosław Sosiński i Sławomir Wzorek są odpowiedzialni za rozwój biznesu, relacje rynkowe oraz rozbudowę kompetencji agencji.

Specjalizacja

Po latach pracy głównie dla wielkich agencji postanowili spróbować działać na swoim.

– Zauważyliśmy, że klienci, którzy nie są w gronie największych reklamodawców, nie zawsze są priorytetowo traktowani przez obsługujące je duże agencje sieciowe, w których sami wiele lat pracowaliśmy – mówi Jarosław Sosiński. – Uznaliśmy więc, że jest rynkowe zapotrzebowanie na zaawansowaną merytorycznie i metodologicznie specjalistyczną usługę, która wymaga wejścia głęboko w podstawy biznesu klienta – dodaje.

White Paper Agency została założona we wrześniu 2013 r. – Z uwagi na nasze wcześniejsze doświadczenie, od początku nastawiamy się na realizowanie niestandardowych i zaawansowanych projektów komunikacyjnych dla klientów z branży farmaceutycznej, kanałów telewizyjnych i przemysłu – mówi Łukasz Sysa.

Firma postawiła na samodzielny rozwój, nie szuka inwestorów. Jak podkreślają partnerzy, jest w dobrej kondycji finansowej, z bardzo mocnym zespołem specjalistów i doskonałym portfolio klientów. – W tej chwili nasze bieżące potrzeby oraz inwestycje realizujemy z uzyskiwanych przychodów – mówi Łukasz Sysa. Mniejszościowym udziałowcem spółki jest Cube Group, agencja performance marketingu.

Pomysł na działalność mimo wszystko wydaje się dość nietypowy, ponieważ w świecie ograniczanych kosztów i permanentnych cięć, może być kłopot ze znalezieniem chętnych na takie usługi. Na pierwszy rzut oka wydawać sie może, iż takie usługi są zarezerwowane głównie dla wielkich korporacji, a niekoniecznie dla mniejszych firm. Okazuje się, że potencjał do rozwoju tkwi w obydwu segmentach.

Sztuka w biurze

– Do naszych klientów należą zarówno duże firmy, jak i podmioty z sektora MSP – mówi Jarosław Sosiński. – Niestety, rynkowym standardem jest, że klienci ciągle rotują się między agencjami. Za sukces uważamy, że zostają i rozwijają współpracę – dodaje.

Firma informuje, że pracuje z największymi producentami farmaceutycznymi, takimi jak Polpharma. Z kolei jeśli chodzi o rynek mediów, są to TV Puls czy międzynarodowy AMC Networks International. – Prowadzimy także komunikację eventów sportowych live, takich jak legendarne gale sportów walki UFC – podaje agencja.

Firma zaczynała od pięciu osób. Przez trzy lata rozrosła się do 22-osobowego zespołu.

Wzrost przychodów w 2016 r. w porównaniu do 2013 r. sięgał 400 proc. Z kolei zestawiając 2015 r. z 2014 r. dynamika przekracza 90 proc.

Obecny rok to dalsze inwestycje w rozwój – jak dwukrotne zwiększenie zatrudnienia oraz przeprowadzka do większego biura na warszawskim Służewiu. Przy okazji firma inwestuje też w kolekcję dzieł sztuki.

– Patrzymy na działające w tym obszarze największe podmioty na polskim rynku: na Spectra Art Space fundacji rodziny Staraków czy na działalność Fundacji Artystyczna Podróż Hestii – mówi Łukasz Sysa.

Firma buduje kolekcję opartą o polskich artystów, takich jak Jan Szczepkowski, Sebastian Skoczylas, Misia Łukasiewicz, Maciej Mackiewicz czy Piotr Woroniec Jr.

Firmy chcą inwestować w marketing

Zdecydowana większość przedsiębiorstw nie ma w planach cięcia wydatków na ten cel. W segmencie B2B aż 84 proc. firm ma w planach przynajmniej utrzymać lub nawet zwiększyć wydatki na marketing. Co więcej, nawet więcej niż co trzecia chce zmieniać strukturę wydatków. Głównie chodzi o ich przesuwanie z tradycyjnych form i nośników na nowoczesne, zwłaszcza związane z internetem, a ostatnio coraz mocniej także mobilne. Zgodnie z opracowaniem firmy Salesforce, wciąż 73 proc. marketerów podtrzymuje opinię, iż e-mail pozostaje skutecznym narzędziem wspomagającym sprzedaż. Jednak nie da się ukryć, iż takie formy promocji są wypierane przez bardziej innowacyjne rozwiązania, związane zwłaszcza z wykorzystaniem wspomnianych technologii mobilnych oraz niesłychanie popularnych serwisów społecznościowych.

Opinia

Jarosław Dmowski | przewodniczący rady nadzorczej Netsprint

Biznes potrzebuje specjalistycznych partnerów. Nie inaczej jest w przypadku działalności marketingowej, bo efektywność kampanii jest dla firm coraz większym wyzwaniem.

Powodem takiego trendu jest ogromne tempo zmian w świecie technologii. Jednocześnie globalne wydatki na reklamę w internecie rosną, zmieniają się zachowania klientów i coraz trudniej dotrzeć do nich z przekazem. O skuteczności decydują dwa kluczowe elementy – kreatywna strategia marketingowa oraz dotarcie do właściwych odbiorców przy wykorzystaniu szeroko rozumianego big data. Dzięki temu można zdefiniować tematykę i formę przekazu tak, żeby był on jednocześnie naprawdę ciekawy, a przy okazji nawet pomocny dla odbiorców. Zespoły, które potrafią dostarczyć wiedzę i doświadczenie w tych wszystkich dziedzinach, będą kształtować przyszłość całej branży marketingowej.

White Paper Agency to agencja strategiczna, która łączy kompetencje agencji kreatywnej, domu mediowego i firmy konsultingowej. Założyło ją trzech młodych, ale już doświadczonych marketingowców: Łukasz Sysa, Jarosław Sosiński i Bartosz Niewiadomski, do których w krótkim czasie dołączył Sławomir Wzorek.

Wszyscy pracują w firmie w randze partnerów, choć podzielili się obowiązkami. Łukasz Sysa jako prezes zarządza całościowo firmą, Bartosz Niewiadomski czuwa nad finansami, a Jarosław Sosiński i Sławomir Wzorek są odpowiedzialni za rozwój biznesu, relacje rynkowe oraz rozbudowę kompetencji agencji.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo karne
Słynny artykuł o zniesławieniu ma zniknąć z kodeksu karnego
Prawo karne
Pierwszy raz pseudokibice w Polsce popełnili przestępstwo polityczne. W tle Rosjanie
Podatki
Kiedy ruszy KSeF? Ministerstwo Finansów podało odległy termin
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Podatki
Ministerstwo Finansów odkryło karty, będzie nowy podatek. Kto go zapłaci?
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO