Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora

Sieci sklepów mimo trudnych realiów rynkowych są zmuszone do szybkiego rozwoju i inwestycji. Walka dyskontów już jest problemem dla całego rynku.

Publikacja: 30.04.2024 14:15

Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora

Foto: Bloomberg

Konsumpcja po trudnym 2023 roku nadal jest ograniczana, co widać po wynikach czołowych operatorów na rynku. Cykl podawania wyników kwartalnych rozpoczął Carrefour, którego porównywalna sprzedaż w tym okresie w Polsce spadła o 4,2 proc., a przychody wyniosły 576 mln euro. – Spadek nastąpił w szczególnie trudnym otoczeniu rynkowym, nastąpił też m.in. wzrost konkurencyjności od początku roku – podała firma w komunikacie.

Ubiegły rok zakończył się wzrostem wartości koszyka FMCG monitorowanego przez NielsenIQ i GfK: wzrosła o 11,2 proc., do 275,3 mld zł, ilościowo jednak w wielu kategoriach widać było spadki. Konsumenci ostrożnie wydawali pieniądze i nadal to widać, mimo wysypu akcji promocyjnych. Walka o ich uwagę się nie kończy, bo mamy prawdziwą wojnę cenową między największymi sieciami handlowymi w Polsce, czyli Biedronką i Lidlem.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne