Reklama
Rozwiń

Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora

Sieci sklepów mimo trudnych realiów rynkowych są zmuszone do szybkiego rozwoju i inwestycji. Walka dyskontów już jest problemem dla całego rynku.

Publikacja: 30.04.2024 14:15

Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora

Foto: Bloomberg

Konsumpcja po trudnym 2023 roku nadal jest ograniczana, co widać po wynikach czołowych operatorów na rynku. Cykl podawania wyników kwartalnych rozpoczął Carrefour, którego porównywalna sprzedaż w tym okresie w Polsce spadła o 4,2 proc., a przychody wyniosły 576 mln euro. – Spadek nastąpił w szczególnie trudnym otoczeniu rynkowym, nastąpił też m.in. wzrost konkurencyjności od początku roku – podała firma w komunikacie.

Ubiegły rok zakończył się wzrostem wartości koszyka FMCG monitorowanego przez NielsenIQ i GfK: wzrosła o 11,2 proc., do 275,3 mld zł, ilościowo jednak w wielu kategoriach widać było spadki. Konsumenci ostrożnie wydawali pieniądze i nadal to widać, mimo wysypu akcji promocyjnych. Walka o ich uwagę się nie kończy, bo mamy prawdziwą wojnę cenową między największymi sieciami handlowymi w Polsce, czyli Biedronką i Lidlem.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach