Reklama

Prokurator Krajowy: trzy śledztwa ws. Orlenu, Obajtek jeszcze nie został wezwany

Fuzja Orlenu z Lotosem, przedwyborcze zaniżanie cen paliw i przekazania szwajcarskiej spółce OTS ponad 1,5 mld zł to przedmiot trzech dużych prokuratorskich postępowań dotyczących Orlenu - przekazali we wtorek prokurator krajowy Dariusz Korneluk oraz prokurator regionalna Małgorzata Adamajtys.

Publikacja: 30.04.2024 13:37

Prokurator krajowy Dariusz Korneluk (P) oraz stołeczna prokurator regionalna Małgorzata Adamajtys (L

Prokurator krajowy Dariusz Korneluk (P) oraz stołeczna prokurator regionalna Małgorzata Adamajtys (L)

Foto: PAP/Leszek Szymański

dgk

Prokurator krajowy Dariusz Korneluk powiedział na konferencji prasowej, że jednym z jego priorytetów jest rozliczenie przestępstw popełnionych w latach 2016-2023, gdy prokuratorzy nie ścigali władzy państwowej. Jak dodał, osobiście nadzoruje najważniejsze postępowania i bierze za nie odpowiedzialność. 

- Funkcjonariusze publiczni nie mogą być bezkarni. Jednak pomimo nakładów sił i środków to rozliczenie wymaga czasu - powiedział prokurator Korneluk. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama