W ramach programu można otrzymać 250 zł do zakupu telewizora, natomiast kupując dekoder, kwota dofinansowania wyniesie 100 zł.
Wniosek w rządowym programie dofinansowania zakupu odbiornika cyfrowego można złożyć za pośrednictwem:
- Formularza online na platformie gov.pl,
- Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej – lista placówek, gdzie można złożyć wniosek.
Po złożeniu wniosku wygenerowany zostanie unikalny kod, który umożliwi realizację dofinansowania. Kod zostanie wysłany na podany w formularzu adres e-mail (jeśli wniosek został złożony online) lub przekazany przez pracownika Poczty Polskiej, w postaci wydruku.
Kod można zrealizować w sklepach, które przystąpiły do programu. Obecnie w programie zarejestrowało się już 1 164 przedsiębiorców, co umożliwia realizacje świadczenia w 3 807 punktach sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.
Dotychczas dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego otrzymało blisko 600 tys. osób. Składając wniosek o dofinansowanie, świadczeniobiorca oświadcza m.in., że jego gospodarstwo domowe ze względu na trudną sytuację materialną nie może samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu. - Realizacja świadczenia przy zakupie bardzo drogich odbiorników cyfrowych, bez wyraźnego uzasadnienia (np. wynikającego z potrzeb zdrowotnych), może zostać w świetle prawa uznany za nadużycie - podkreślono w rządowym komunikacie.
Czytaj więcej
Dane osób wnioskujących o dofinansowanie na zakup dekodera do telewizji naziemnej nie będą mogły być przetwarzane na potrzeby ściągania abonamentu RTV - zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Rządowy program dofinansowania do zakupu telewizora i dekodera ma związek ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Aby móc odbierać sygnał w nowym standardzie należy posiadać odbiornik przystosowany do standardu DVB-T2/HEVC. Telewidzowie posiadający starszy sprzęt, a chcący nadal odbierać telewizję naziemną muszą dokupić specjalny dekoder lub wymienić telewizor na nowszy.