Co można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w czasie epidemii?

Zakup dla pracowników testów na COVID-19, a dla wykonujących pracę zdalną - laptopów i oprogramowania, niesprzedane towary, które utraciły wartość handlową – to wszystko może stanowić koszt uzyskania przychodu.

Publikacja: 11.03.2021 16:30

Co można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w czasie epidemii?

Foto: Adobe Stock

W czasie epidemii przedsiębiorcy muszą mierzyć się nowymi wyzwaniami stricte biznesowymi, np. zobowiązani są do zaniechania inwestycji, które są w toku, muszą zlikwidować towary handlowe z uwagi na niemożność ich dostawy. Mają również nowe obowiązki prawne m.in. z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. I chociaż te nowe obowiązki wynikają z przepisów, których interpretacja niekiedy prowadzi do niejednoznacznych wniosków, zdecydowana większość przedsiębiorców – mając na uwadze z jednej strony zachowanie ciągłości produkcji/świadczonych usług, a z drugiej strony bezpieczeństwo pracowników – wyłącznie z własnej inicjatywy wdraża nadzwyczajne środki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.

Pozostało 93% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej