Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Przekazanie obuwia influencerom w ramach współpracy, w zamian za ich reklamę np. w mediach społecznościowych podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, wypełniając definicję dostawy towarów.

Publikacja: 11.10.2023 03:00

Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2023 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o VAT. Wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Z uwagi na chęć rozreklamowania swoich produktów, podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. Podatniczka tłumaczyła, że ten w zamian za otrzymane obuwie, zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych. Część z influencerów nie prowadzi działalności i nie jest zobowiązana do wystawiania faktur VAT. Spółka zatem takich dokumentów nie otrzymuje, ale ma odpowiedni regulamin. Zgodnie z nim za przekazane obuwie influencer zobowiązuje się do reklamowania butów.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Praca, Emerytury i renty
Koniec 500+. Kiedy ostatnie wypłaty? 800+ na koncie już w grudniu?
Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Konsumenci
Będą zmiany w zakazie handlu w niedziele. Prezydent Duda podpisał ustawę
Prawo dla Ciebie
Trybunał: koła łowieckie nie muszą płacić rolnikom za każdą szkodę
Sądy i trybunały
Po wyroku TK rząd Morawieckiego chce szybko wyrównać krzywdy sędziom
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?