Fiskus zgadza się na rozliczanie wydatków na utrzymanie domu, w którym właściciel firmy ma swoje biuro. W najnowszej interpretacji nie pozwolił jednak na przyjęcie bardziej korzystnej dla przedsiębiorcy metody wyliczania kosztów.
Wystąpił o nią prowadzący własny biznes informatyk. Jest na stawce liniowej i prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Buduje dom jednorodzinny, w którym jedno pomieszczenie przeznaczy na biuro. Będzie w nim wykonywał firmowe usługi.
Mieszkalna powierzchnia domu wynosi 126 m2, w tym 15 m2 to biuro. Część techniczna (garaż i kotłownia) ma niecałe 54 m2. Jest jeszcze poddasze o powierzchni 116 m2.
Przedsiębiorca chce zaliczać do kosztów swojej firmy wydatki na prąd, gaz, internet i podatek od nieruchomości. Wie, że nie może rozliczyć ich w całości. Jaką proporcję ma zastosować?
Czytaj więcej
Przedsiębiorca, który przeniósł działalność z biura do mieszkania, odliczy część wydatków na media.