Reklama

Polski Ład 2.0: istotne zmiany w opodatkowaniu rent rodzinnych

Dziecko, które osiągnie dochody z renty do 30 tys. zł, nie zapłaci podatku dochodowego.

Publikacja: 25.09.2022 13:44

Polski Ład 2.0: istotne zmiany w opodatkowaniu rent rodzinnych

Foto: Adobe Stock

Polski Ład 2.0 wprowadził istotne zmiany w opodatkowaniu rent rodzinnych, otrzymywanych przez małoletnie dzieci. Zmiany w opodatkowaniu mają zastosowanie już do dochodów osiągniętych w 2022 r. Niejako przy okazji tej zmiany od 1 lipca br. dzieci do 18. roku życia, pobierające rentę rodzinną, zostały wyłączone z obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego, co może również mieć wpływ na wysokość renty „na rękę”.

Renta jest świadczeniem wypłacanym w szczególności przez ZUS i KRUS, a wysokość renty wraz z pobraną zaliczką jest wykazywana przez te instytucje na formularzu PIT-11A lub PIT-40A. W rozliczeniu rocznym renta podlega opodatkowaniu wg skali podatkowej. Dziecko pełnoletnie rozliczy się z renty samodzielnie, wykazując dochody z renty w swoim zeznaniu rocznym. Inaczej jednak rozliczają się osoby niepełnoletnie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Sądy i trybunały
Uchylenie immunitetu Małgorzaty Manowskiej zablokowane. Brakuje podpisu Dariusza Barskiego
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędziowie nie chcą odchodzić „na emeryturę”. KRS częściej odmawia niż się zgadza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Kto odpowiada za wyciek danych osobowych pacjenta? Zapadł precedensowy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama