Czy prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów przy zastosowaniu technik informatycznych należy drukować jej zapisy? – pyta czytelnik.
Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów są określone w przepisach rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie).
Zasadą jest prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w formie papierowej. Podatnik jest obowiązany zbroszurować księgę i kolejno ponumerować jej karty (§ 9 ust. 1 rozporządzenia). Powinien ją prowadzić m.in. w sposób niewadliwy, czyli zgodnie z przepisami rozporządzenia i objaśnieniami do wzoru księgi (§ 11 ust. 1 i 2 rozporządzenia).
Przepisy dopuszczają, pod określonymi warunkami, prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w formie elektronicznej, bez konieczności prowadzenia dodatkowej ewidencji księgowej w formie papierowej (interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 10 marca 2015 r., IBPBI/1/415-1486/14/BK).
Przed 8 kwietnia 2016 r. ...
Do 7 kwietnia 2016 r. stosownie do § 31 ust. 1 rozporządzenia, w razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu technik informatycznych, warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe było: