Wynika to z interpretacji indywidualnej wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej 25 czerwca 2019 r. (0111-KDIB3-3.4013.96. 2019.1.JS).
Spółka zajmująca się produkcją oraz dystrybucją napojów alkoholowych, które podlegają obowiązkowi ich oznaczania znakami akcyzy, chciała potwierdzić możliwość przejęcia od swoich kontrahentów obowiązku oznaczenia wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy, w sytuacji gdy uprzednio nałożone banderole stracą swoją ważność. Działanie rozważane przez spółkę jest efektem zmiany dotychczas obowiązujących wzorów znaków akcyzy na wyroby spirytusowe, która nastąpiła 1 stycznia 2019 r. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym, co do zasady w takiej sytuacji, banderole podatkowe już nałożone na wyroby, pozostają ważne przez okres 12 miesięcy licząc od dnia wprowadzenia nowego wzoru – czyli w sytuacji Wnioskodawcy, do 31 grudnia 2019 r. Ustawa o podatku akcyzowym przewiduje również możliwość wydłużenia tego terminu w drodze odpowiedniego rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów. W efekcie, w myśl przepisów, po upływie powyższego terminu, wyroby oznaczone starymi wzorami znaków akcyzy nie będą mogły być przedmiotem sprzedaży, a gdyby jednak miały jej podlegać, wówczas zaistnieje obowiązek oznaczenia ich banderolami legalizacyjnymi.