Agora planuje nowe zakupy?

Gru­pa sta­ra­ła się o no­wy kre­dyt, a te­raz ba­da ry­nek pod ką­tem emi­sji ob­li­ga­cji. Cho­dzi o kil­ka­set mi­lio­nów zło­tych – usta­li­ła „Rz"

Publikacja: 29.03.2012 03:28

Agora planuje nowe zakupy?

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski

­We­dług jed­ne­go z na­szych roz­mów­ców Ago­ra son­du­je wśród fun­du­szy in­we­sty­cyj­nych, kto mógł­by być za­in­te­re­so­wa­ny za­ku­pem jej ob­li­ga­cji war­tych 200 – 300 mln zł. – Ago­ra za­bie­ga­ła o fi­nan­so­wa­nie z ban­ku Pe­kao SA na kwo­tę kil­ku­set mln zł. W tym kon­tek­ście emi­sja ob­li­ga­cji wy­da­je się bar­dzo praw­do­po­dob­na. Nie­wy­klu­czo­ne, że szu­ka al­ter­na­tyw­nych źró­deł fi­nan­so­wa­nia. Nie zdzi­wi­ło­by mnie jed­nak rów­nież, gdy­by in­for­ma­cja o emi­sji oka­za­ła się plot­ką roz­pusz­czo­ną, że­by wywrzeć pre­sję na bank – mó­wi in­ny nasz roz­mów­ca zwią­za­ny z bran­żą in­we­sty­cyj­ną.

O ewen­tu­al­nej emi­sji ob­li­ga­cji nie sły­sze­li wczo­raj jesz­cze przed­sta­wi­cie­le TFI.

Po co Ago­rze ta­ka kwo­ta, sko­ro na ko­niec 2011 r. mia­ła na kon­cie 125,5 mln zł wol­nej go­tów­ki i otwar­tą li­nię kre­dy­to­wą w Pe­kao SA opie­wa­ją­cą na 150 mln zł? Me­dio­wa gru­pa nie od­po­wie­dzia­ła wczo­raj na na­sze py­ta­nia na ten te­mat. Pod­su­mo­wu­jąc 2011 r., za­rząd po raz ko­lej­ny pod­kre­ślił jed­nak, że spół­ka nie wy­klu­cza akwi­zy­cji.

Bran­ża spe­ku­lu­je, że mo­że cho­dzić o za­kup wy­sta­wio­ne­go na sprze­daż por­ta­lu Pra­cuj.pl, któ­ry we­dług in­for­ma­cji „Rz" mógł­by być wart na­wet 100 mln eu­ro. Nie wia­do­mo też, co ze sprze­da­żą na­le­żą­ce­go do ITI Mul­ti­ki­na, któ­re we­dług na­szych sza­cun­ków mo­gło­by być war­te 300 – 350 mln zł.

Me­dio­wa gru­pa ku­pi­ła kil­ka mie­się­cy te­mu 36-proc. udział w ser­wi­sie Gol­den­li­ne.pl. Jak pi­sa­ła „Rz", na ryn­ku sły­chać też, że kry­zys w bran­ży pra­so­wej mo­że do­pro­wa­dzić do jej ka­pi­ta­ło­we­go ma­ria­żu z wy­daw­cą „Po­li­ty­ki".

Po in­for­ma­cji o tym, że z gru­py wy­co­fu­je się jej fi­nan­so­wy in­we­stor – BZ WBK As­set Ma­na­ge­ment – ry­nek cze­ka jed­nak na moc­niej­szy ruch, któ­ry po­ka­zał­by, w ja­kim kie­run­ku gru­pa chce się roz­wi­jać. Piotr Grzy­bow­ski, ana­li­tyk z DI BRE, pod­kre­śla, że Ago­ra po­win­na wy­co­fy­wać się z roz­wi­ja­nia dzia­łal­no­ści w ob­sza­rze me­diów dru­ko­wa­nych. – Ocze­ki­wał­bym, że bę­dzie się roz­wi­ja­ła w In­ter­ne­cie, out­do­orze. Być mo­że tak­że na ryn­ku kin, przy czym nie wia­do­mo, czy jest tu coś na sprze­daż i czy do dal­szej kon­cen­tra­cji na tym ryn­ku nie miał­by uwag urząd an­ty­mo­no­po­lo­wy – mó­wi. Wal­de­mar Sta­cho­wiak, ana­li­tyk Ipo­pe­ma Se­cu­ri­ties, ja­ko in­te­re­su­ją­cy ob­szar wy­mie­nia e­-com­mer­ce i pod­kre­śla, że do­brze po­strze­ga­ne by­ło­by, gdy­by gru­pa za­pre­zen­to­wa­ła ja­kąś wspól­ną z in­ny­mi wy­daw­ca­mi stra­te­gię za­my­ka­nia swo­ich tre­ści w In­ter­ne­cie.

­We­dług jed­ne­go z na­szych roz­mów­ców Ago­ra son­du­je wśród fun­du­szy in­we­sty­cyj­nych, kto mógł­by być za­in­te­re­so­wa­ny za­ku­pem jej ob­li­ga­cji war­tych 200 – 300 mln zł. – Ago­ra za­bie­ga­ła o fi­nan­so­wa­nie z ban­ku Pe­kao SA na kwo­tę kil­ku­set mln zł. W tym kon­tek­ście emi­sja ob­li­ga­cji wy­da­je się bar­dzo praw­do­po­dob­na. Nie­wy­klu­czo­ne, że szu­ka al­ter­na­tyw­nych źró­deł fi­nan­so­wa­nia. Nie zdzi­wi­ło­by mnie jed­nak rów­nież, gdy­by in­for­ma­cja o emi­sji oka­za­ła się plot­ką roz­pusz­czo­ną, że­by wywrzeć pre­sję na bank – mó­wi in­ny nasz roz­mów­ca zwią­za­ny z bran­żą in­we­sty­cyj­ną.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie