Jak podaje instytut Nielsena 10 lutego, w związku z protestem niezależnych mediów przeciwko propozycji podatku od przychodów z reklam, jaki miałby zostać na nie nałożony (protestujące media - w tym "Rzeczpospolita" - opublikowały list otwarty w tej sprawie), zmieniona została ramówka 58 kanałów telewizyjnych, które nadawały jedynie tekst protestu.
Ze względu na to, że technologia Nielsena wymaga ścieżki dźwiękowej do pomiaru oglądalności, instytut nie jest w stanie z przyczyn technicznych oszacować oglądalności kanałów, które pokazywały wyłącznie planszę bez podkładu dźwiękowego (jak TVN, TVN24 czy Polsat - red.).
W proteście nie brały udziału media publiczne - TVP, TVP2 i TVP Info emitowały swój codzienny program. Stąd w ich wypadku możliwe jest podanie danych o oglądalności.
Udział TVP1 w widowni telewizyjnej (SHR) w Polsce 10 lutego wyniósł 15,9 proc. - wynika z danych Nielsena. Tydzień wcześniej wskaźnik ten wynosił dla TVP1 9,13 proc, dwa tygodnie wcześniej - 9,47 proc.
Z kolei udział TVP2 w widowni telewizyjnej wynosił 10 lutego 15,42 proc. (tydzień wcześniej - 9,47 proc., dwa tygodnie wcześniej - 9,39 proc.).