Oznacza to, że o interwencję poprosiło przeszło jedna trzecia więcej osób niż w podobnym okresie poprzedniego roku.
Ponad połowa skarg odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych, szczególnie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, i składki ubezpieczeniowej. Skarżący prosili o interwencję w sprawie podwójnego ubezpieczenia OC czy zwrotu części składki zapłaconej za polisę komunikacyjną za niewykorzystany okres po sprzedaży pojazdu.
Prawie tysiąc skarg dotyczył zaś ubezpieczeń na życie, a szczególnie ubezpieczeń wypadkowych i chorobowych będących uzupełnieniem takich polis. Najczęściej skargi dotyczyły wysokości świadczenia.
Kolejne miejsce pod względem liczby skarg zajmowały sprawy odnoszące się do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Prawie 500 skarg dotyczyło OC z tytułu wykonywanej działalności i posiadanego mienia, OC przedsiębiorstwa, OC w życiu prywatnym, OC z tytułu wykonywania zawodu oraz OC przewoźnika. W skargach pojawiały się najczęściej zarzuty dotyczące odmowy wypłaty odszkodowania wynikającej z braku ochrony ubezpieczeniowej oraz zbyt niskiej kwoty ustalonego odszkodowania wynikającej ze zbyt niskiej sumy gwarancyjnej.
Ponad jedna trzecia interwencji podjętych przez rzecznika spowodowała uwzględnienie skarg przez firmy ubezpieczeniowe.