Reklama

Na co skarżą się pasażerowie kolei

W 2017 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1151 skarg od pasażerów. Najczęściej skarżono się na brak higieny i komfortu oraz niewystarczającą jakość obsługi. W mniejszym stopniu problemy stwarzał niedogodny rozkład jazdy oraz brak właściwej informacji pasażerskiej.

Aktualizacja: 01.05.2018 09:24 Publikacja: 01.05.2018 00:01

Na co skarżą się pasażerowie kolei

Foto: Adobe Stock

W 2017 r. 22 proc. ogółu korespondencji kierowanej przez pasażerów stanowiły skargi dotyczące higieny, komfortu i jakości obsługi. W tej kategorii mieszczą się m.in. przypadki awarii klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

17 proc. zgłoszeń dotyczyło roszczeń finansowych. Skargi takie dotyczyły głównie decyzji reklamacyjnych w przypadkach odmów wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów. Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 proc. podróżnych. W zgłoszeniach tych znalazły się uwagi dotyczące niedogodnych czasowo połączeń kolejowych, braku skomunikowania z innymi pociągami czy likwidacji kursów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama