Reklama

Daria Chibner: Donald Tusk i Rafał Trzaskowski nie rozumieją Polaków

Porażka Rafała Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich to efekt kiepskiej pracy rządu, który obiecał wiele, mało co spełnił, a na koniec jeszcze zdradził swych liberalno-progresywnych wyborców, nie dowożąc tego, czym ich kusił. Kompletnie nie rozumiejąc emocji Polaków, zabrał im wielkie inwestycje, a w zamian zaoferował jedynie walkę z PiS-em, a i ją prowadził dość ułomnie i bez wielkiego polotu.

Publikacja: 02.06.2025 12:46

Premier Donald Tusk i prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski

Premier Donald Tusk i prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski

Foto: PAP/Paweł Supernak

Cała Polska nie spała, ale Polska wiedziała. Że za wcześnie na odtrąbienie zwycięstwa, ogłoszenie sukcesu i przedstawienie pierwszej damy. Zwłaszcza że exit poll przy 20 proc. osób odmawiających odpowiedzi właściwie niczego nie mówi. A przecież było już wystarczająco głośno o tym, że te wybory będą „na żyletki” (bądź „na lakier samochodowy”).

Gdyby faktycznie wygrał Rafał Trzaskowski, mielibyśmy do czynienia z festiwalem pogardy. Obecnie trwa festiwal resentymentu. Przynajmniej w internecie, w serwisach społecznościowych, wśród twardego elektoratu KO. Przecież miało wyjść zupełnie inaczej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Rusłan Szoszyn: Andrzej Poczobut. Niezłomny naszych czasów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Jak sondażowa trwoga, to Jarosław Kaczyński w prokuraturze
Komentarze
Jacek Cieślak: Konkurs Chopinowski, czyli polska racja stanu
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Rosyjska wojna hybrydowa już tu jest. Donald Tusk zdradził nowe szczegóły
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Komentarze
Bogusław Chrabota: Ustawa o osobie najbliższej wciąż w grze
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama