Pasożytniczy marketing – są sposoby, by mu przeciwdziałać

Wykorzystanie cudzej renomy w przekazach reklamowych może być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji, albo za naruszenie prawa własności intelektualnej. Podejmując takie działania trzeba się liczyć z sankcjami.

Publikacja: 03.11.2022 22:36

Pasożytniczy marketing – są sposoby, by mu przeciwdziałać

Foto: Adobe Stock

W czerwcu i lipcu 2021 r., z rocznym opóźnieniem spowodowanym pandemią, odbyły się Mistrzostwa Europy UEFA Euro 2020 r. Jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywek, w Rzymie stworzona została stworzona oficjalna wioska piłkarska dla kibiców pod logo UEFA Euro 2020. W bezpośrednim sąsiedztwie wioski pojawił się plakat firmy Zalando.se, który przedstawiał koszulkę z logo Zalando oraz wszystkie flagi państw, biorących udział w mistrzostwach, a także napis „Kto będzie zwycięzcą?”. Plakat sugerował, że Zalando jest powiązane z organizacją mistrzostw, podczas gdy żadne opłaty licencyjne nie zostały uiszczone na rzecz UEFA, a Zalando nie było oficjalnym sponsorem mistrzostw. Pomimo tego, w odbiorze przeciętnego konsumenta, Zalando musiało być powiązane z organizacją rozgrywek.

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Rzecznik generalny TSUE o restrukturyzacji Getin Banku: ocenić musi polski sąd
Praca, Emerytury i renty
Rząd ma problem z emeryturami. Trybunał wymusił kosztowne zmiany
Prawo dla Ciebie
Miliony z Funduszu bez konkursów. Eksperci są pewni: Ziobro złamał konstytucję
Podatki
Skarbówka będzie łapać już tylko prawdziwych oszustów
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Sądy i trybunały
SN dopuszcza piętrowe wyłączenia sędziów
Płace
Ostatnia taka podwyżka pensji. W przyszłym roku czeka nas rewolucja