Takie stanowisko zajął dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 24 lipca 2020 r. (0112-KDIL3.4012.173.2020.5.LS).
Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na pośrednictwie handlowym realizowanym w modelu logistycznym zwanym „dropshipping". W ramach tego modelu wnioskodawca organizuje aukcje internetowe, dzięki którym nabywcy (osoby fizycznie nieprowadzące działalności gospodarczej) mogą nabywać towary od dostawców spoza Unii Europejskiej. Wnioskodawca podkreślił, że sam nie jest właścicielem towarów wystawianych na aukcjach internetowych, nie sprowadza ich na własny rachunek, a jedynie pomaga w ich nabyciu. Jego rola ogranicza się do zbierania zleceń od nabywców, inkasowania od nich wpływów pieniężnych oraz przesyłania ich zamówień do zagranicznych dostawców. Nabywcy są świadomi roli jaką w całym procesie pełni wnioskodawca. Finalnie otrzymują dwie oddzielne faktury: jedną od wnioskodawcy z tytułu usługi pośrednictwa handlowego, oraz drugą, wystawioną przez dostawcę, dokumentującą zakup towaru, niezbędną np. dla złożenia reklamacji.