We współczesnych kontaktach handlowych częstym problem, z jakim muszą zmierzyć się przedsiębiorcy, jest nieotrzymanie od kontrahenta płatności za wykonane świadczenia. Sprzedaż towarów czy wykonania usługi na rzecz klienta związane są z powstaniem wierzytelności po stronie sprzedawcy. Zdarzają się sytuacje, w których pomimo wyczerpania wszelkich środków prawnych, wierzyciel nie jest jednak w stanie uzyskać należnych mu środków od dłużnika. W takich przypadkach przepisy prawa podatkowego dają przedsiębiorcom możliwość zaliczenia tego typu wierzytelności do kosztów podatkowych.
Dwa warunki do spełnieniaZgodnie z przepisami ustawy o CIT, co do zasady wierzytelności odpisane jako nieściągalne nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Jednak w art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a tej ustawy przewidziano odstępstwo od tej reguły. Aby taka wierzytelność mogła stanowić koszt podatkowy, muszą zostać spełnione dwa warunki.
Czytaj także: Klient nie ...
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.