Oba będą działać pod marką Hampton by Hilton. Mają dołączyć do 23 istniejących lub budowanych hoteli Hiltona w Polsce. - Branża turystyczna w Polsce rozwija się bardzo dobrze i jest znacznym czynnikiem wzrostu ekonomicznego. Jesteśmy pewni, że nasze portfolio w Europie Środkowej będzie się dalej rozwijać – zapowiedział Patrick Fitzgibbon, starszy wiceprezes ds. rozwoju na region Europy i Afryki w Hilton Worldwide.

Hampton by Hilton Lublin zostanie otwarty w końcu przyszłego roku. Będzie miał 121 pokoi. Inwestorem jest spółka Global Property, a zarządzać hotelem ma spółka Pro Value - niezależna firma konsultingowa specjalizująca się w rozwijaniu inwestycji hotelowych. Będzie to pierwszy Hilton w Lublinie. Z kolei 100-pokojowy Hampton by Hilton Gdansk Oliwa będzie już czwartym obiektem sieci w tym mieście, po istniejących Hampton by Hilton Gdansk Airport i Hilton Gdansk oraz budowanym Hampton by Hilton w centrum Gdańska. Najnowszy Hilton będzie częścią kompleksu łączącego w sobie zarówno przestrzenie handlowe, biurowe, jak i usługowe.

Hilton to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się marek hotelowych w Polsce. Pierwszym Hiltonem w Polsce był Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre otwarty w 2007 roku na warszawskiej Woli. Następne hotele sieci powstały w Rzeszowie, Świnoujściu, Krakowie i Gdańsku. Tylko w 2014 roku pod markami sieci Hilton otwarto w Polsce aż trzy hotele: 5-gwiazdkowy DoubleTree by Hilton w Warszawie, 3-gwiazdkowy Hampton by Hilton Warszawa Centrum, a także 4-gwiazdkowy Hilton Garden Inn Airport Kraków. Te trzy obiekty zwiększyły podaż miejsc sieci o ponad 800 pokoi. W 2015 roku natomiast nastąpiło otwarcie hotelu Hampton by Hilton w Krakowie, który stanowi część dwumarkowego kompleksu hotelowego oraz 4-gwiazdkowego Hotelu DoubleTree by Hilton, którego otwarcie nastąpiło na początku października 2015 roku.

Ekspansja zagranicznych sieci w Polsce to efekt dużego potencjału rynku i korzystnych prognoz. Polski rynek hotelowy będzie rósł – ocenia Cushman & Wakefield. Branży sprzyja duży rynek, silny popyt wewnętrzny, atrakcyjne możliwości rozwoju, dogodna lokalizacja, świetne połączenia z całą Europą. Do tego wykwalifikowane i wykształcone kadry, konkurencyjne stawki oraz bliska współpraca z krajami skandynawskimi. - To wszystko przyczynia się do wzmocnienia segmentu zarówno podróży służbowych, jak i turystycznego, a inwestorzy i deweloperzy doceniają potencjał Polski – stwierdza Sarka Chapman, starszy analityk ds. nieruchomości hotelowych w polskim oddziale Cushman & Wakefield.

Także międzynarodowa firma doradcza Horwath HTL zapowiada poprawę w tym roku wyników finansowych polskich hoteli.  Szczególnie perspektywicznym rynkiem ma być Trójmiasto: w ubiegłym roku trójmiejskie hotele miały najlepsze wyniki operacyjne. Z dużych polskich miast osiągnęły najwyższe średnie ceny, a także najwyższy wskaźnik przychodów na pokój. Dobre wyniki trójmiejskich hoteli zachęcają inwestorów. Widać to po nowych projektach, które już są lub wkrótce będą tam realizowane.