Netflix opublikował fatalne wyniki. Najgorzej od 8 lat

Netflix przypisuje pandemii rekordowy wzrost w 2020 r. Teraz obwinia pandemię za najgorszy pierwszy kwartał od ośmiu lat.

Aktualizacja: 21.04.2021 14:35 Publikacja: 21.04.2021 14:31

Netflix opublikował fatalne wyniki. Najgorzej od 8 lat

Foto: Bloomberg

Największa platforma stramingowa na świecie pozyskała 3,98 mln nowych subskrybentów w I kw. 2021 r. To znacznie poniżej prognoz analityków, którzy średnio spodziewali się 6,25 mln. To najsłabszy początek roku od 2013 r. Spółka nie zdołała osiągnąć nawet własnych prognoz. Netflix spodziewał się 6 mln nowych subskrybentów w I kw.

Spółka tłumaczy, że wolniejsza produkcja seriali i filmów podczas pandemii zaszkodziła wzrostowi liczby subskrybentów.

Informacje te mocno zaniepokoiły inwestorów. W handlu przed sesyjnym notowania Netflixa spadają o 8 proc., do 505 USD, czyli najniższego poziomu od końca marca.

Zysk netto w I kw. wzrósł do 1,71 mld USD, z 709 mln USD rok wcześniej. Przychody wyniosły 7,16 mld USD wobec 5,77 mld USD w ubiegłym roku.

Niepokojące są również prognozy na kolejny okres. Netflix szacuje, że w drugim kwartale pozyska zaledwie 1 mln nowych subskrybentów. Analitycy spodziewali się prognozy na poziomie blisko 4,8 mln. Firma przewiduje jednak, że wzrost liczby nowych członków przyspieszy w drugiej połowie roku, kiedy to wyda między innymi nowe sezony seriali „Ty”, „Dom z papieru” czy „Wiedźmin”.

Jednocześnie Netflix nie uważa, że wpływ na jego wyniki miała konkurencja. Spółka przyznaje, że wzrost nowych subskrypcji spowolnił na całym świecie - nie tylko na mocno konkurencyjnym rynku streamingu w USA, gdzie musi walczyć o klientów z Disney +, HBO Max i Peacock.

Największa platforma stramingowa na świecie pozyskała 3,98 mln nowych subskrybentów w I kw. 2021 r. To znacznie poniżej prognoz analityków, którzy średnio spodziewali się 6,25 mln. To najsłabszy początek roku od 2013 r. Spółka nie zdołała osiągnąć nawet własnych prognoz. Netflix spodziewał się 6 mln nowych subskrybentów w I kw.

Spółka tłumaczy, że wolniejsza produkcja seriali i filmów podczas pandemii zaszkodziła wzrostowi liczby subskrybentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji