Ponadto francuska EDF zbuduje w Chinach farmę wiatrowni offshore za miliard euro, firmy Fives i China National Building Materials Group będą współpracować w krajach rozwijających się w oszczędzaniu energii w ramach umowy za 1 mld euro, armator CMA CGM z Marsylii zamówił w Chinach 10 kontenerowców za 1,2 mld euro (5 na gaz ziemny LNG, 5 ze skruberami ograniczającymi emisję gazów), resorty rolnictwa uzgodniły zniesienie embarga na francuski drób — podał Reuter za urzędem prezydenta Francji.
Megakontrakt na samoloty
Airbus i chińska firma dostarczająca samoloty liniom lotniczym CAS podpisały generalne porozumienie na dostawę 300 samolotów (290 z rodziny A320 i 10 A350) o wartości 35 mld dolarów w cenach katalogowych — podały Airbus, Bloomberg i Reuter.
Wartość jest niemal dwukrotnie większa od kontraktu zawartego w styczniu 2019 podczas wizyty prezydenta Emmanuela Macrona w Pekinie. Taką samą liczbę samolotów udało się Boeingowi sprzedać Chinom podczas wizyty Donalda Trumpa w Pekinie w 2017 r.
Obecne zamówienia dotyczy zarówno starszych A319, A320 i A321ceo jak i następnej generacji neo z bardziej ekonomicznymi silnikami; większość stanowią A320neo i A321neo.
Według prognoz producenta z Tuluzy, Chiny będą potrzebować w ciągu następnych 20 lat 7400 nowych samolotów pasażerskich i cargo, niemal 20 proc. całego popyty na świecie.