H&M zamknie 160 sklepów. Czy Polscy klienci to odczują?

Sieć sklepów odzieżowych H&M planuje zamknąć dużo sklepów, przy równoczesnej ekspansji na nowe rynki.

Aktualizacja: 14.02.2019 12:54 Publikacja: 14.02.2019 12:38

H&M zamknie 160 sklepów. Czy Polscy klienci to odczują?

Foto: Bloomberg

Grupa H&M nie miała dobrego czasu. Co prawda udało się poprawić wyniki sprzedaży netto w roku fiskalnym 2018 o 5 procent, ale analitycy giełdowi oczekiwali lepszych wyników. Szczególnie trudne dla H&M okazały się rynki w Norwegii i USA, gdzie sprzedaż spadła – w USA o 2 proc., a w Norwegii o 4 procent. Znacznie lepiej, z rozwiniętych rynków, poszło Grupie w Wielkiej Brytanii, w której wzrost sprzedaży netto o 8 proc. napędzany był rosnącym znaczeniem kanału internetowego notującego 38 proc. wzrostu. Dobrze rosła także sprzedaż w Chinach, Rosji i Indiach (w Indiach o 43 procent!).

Wyniki zmuszają H&M to zamykania sklepów tam, gdzie wyniki nie są najlepsze. Według serwisu Retail Touch Points koncern zamierza łącznie zamknąć 160 placówek na świecie. Najwięcej sklepów H&M zniknie w Europie, gdzie planowane jest zamknięcie 50 punktów sprzedaży.

Jednak równolegle H&M planuje rozwój na pozostałych rynkach. W 2019 roku pomimo planów zamknięcie 160 sklepów zamierza też otworzyć 335 nowych placówek. Z czego ok 240 ma działać pod szyldem H&M, a pozostałe pod innymi markami koncernu (np. COS czy Monki). Rozwijana ma być także marka H&M Home – przybędą jej 3 sklepy oraz 25 „sklepów w sklepie" w obrębie placówek ogólnych.

Polscy klienci mogą spać spokojnie. Koncern w Polsce nie planuje zamykania sklepów.

- Jeśli chodzi o rynek polski, to w najbliższym czasie Spółka nie planuje likwidacji sklepów, natomiast są prowadzone prace nad otwarciem jednego sklepu – mówiła serwisowi Avanti24.pl Magdalena Domanciuk z H&M w Polsce.

W naszym kraju możemy liczyć także na poprawę jeżeli chodzi o dostawy z e-sklepu. W 2018 H&M zakończył inwestycje w nowe centra logistyczne w Bolesławcu i Strykowie. Inwestycje w logistykę mają umożliwić szybsze dostawy na kilku europejskich rynkach.

Grupa H&M nie miała dobrego czasu. Co prawda udało się poprawić wyniki sprzedaży netto w roku fiskalnym 2018 o 5 procent, ale analitycy giełdowi oczekiwali lepszych wyników. Szczególnie trudne dla H&M okazały się rynki w Norwegii i USA, gdzie sprzedaż spadła – w USA o 2 proc., a w Norwegii o 4 procent. Znacznie lepiej, z rozwiniętych rynków, poszło Grupie w Wielkiej Brytanii, w której wzrost sprzedaży netto o 8 proc. napędzany był rosnącym znaczeniem kanału internetowego notującego 38 proc. wzrostu. Dobrze rosła także sprzedaż w Chinach, Rosji i Indiach (w Indiach o 43 procent!).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu