Procter&Gamble, Nestle, PepsiCo oraz Unilever są w grupie 25 firm, które latem tego roku rozpoczną sprzedaż niektórych swoich produktów w szklanych, metalowych oraz innych pojemnikach, które będzie można zwrócić, albo wymyć i ponownie napełnić - informuje "Wall Street Journal".
Krytycy ostrzegają, że to podniesie ceny produktów i nie zostanie dobrze przyjęte przez konsumentów. Zwolennicy opakowań wielorazowych z kolei wskazują, na ewidentne korzyści dla środowiska naturalnego, poprzez ograniczenie produkcji jednorazowych opakowań, które zaśmiecają Ziemie. Koncerny liczą na tych konsumentów, którzy są świadomi zagrożeń i chcą żyć ekologicznie.
Unilever rozpocznie sprzedaż 9 produktów w nowych opakowaniach w wybranych sklepach w Nowym Jorku i Paryżu w maju 2019. Latem testy rozpoczną się w Londynie, a w 2020 roku w Toronto i Tokio. Koncern rozpoczyna testowanie opakowań wielorazowych z firmą recyklingową TerraCycle Inc.
Wśród produktów w wymiennych opakowaniach znajdą się. m.in. dezodoranty Axe i Dove, które będą sprzedawane w metalowych opakowaniach, których trwałość obliczono na osiem lat, co pozwoli na zastąpienie około 100 tradycyjnych opakowań plastikowych na osobę.
Także napoje takie jak sok czy piwo mają być sprzedawane w wymiennych pojemnikach. "Wall Street Journal" przypomina, że w 1947 roku 100 proc. napojów bezalkoholowych i 86 proc. piw sprzedawano w pojemnikach wymiennych. Do 1998 roku tylko 0,4 proc. napojów bez alkoholu i 3,3 proc. piw sprzedawano w wielorazowych opakowaniach - wynika z danych amerykańskiej organizacji non profit Container Recycling Institute.