- prezentacja projektu przez wnioskodawcę.
W przypadku, gdy w wyniku przeprowadzonej oceny więcej niż jeden projekt uzyska jednakową łączną liczbę punktów, wsparcie w pierwszej kolejności będzie przyznane projektom, które otrzymały większą liczbę punktów w kryterium „Uzasadnienie biznesowe". W przypadku, gdy przy zastosowaniu powyższego kryterium, więcej niż jeden projekt uzyska jednakową łączną liczbę punktów w kryterium „Uzasadnienie biznesowe", wsparcie w pierwszej kolejności będzie przyznane projektom, które otrzymały większą liczbę punktów w ramach kryterium „Innowacyjność produktu". Wreszcie, w sytuacji, gdy przy zastosowaniu powyższych kryteriów więcej niż jeden projekt uzyska jednakową łączną liczbę punktów, wsparcie w pierwszej kolejności będzie przyznane projektom, które otrzymały większą liczbę punktów w kryterium „Prezentacja projektu przez wnioskodawcę".
Nabór wniosków w etapach
Konkurs jest podzielony na siedem rund. Wnioski o dofinansowanie mogą być składane w następujących terminach:
- od 31 lipca do 30 września 2019 r.,
- od 1 października do 30 listopada 2019 r.,
- od 1 grudnia do 31 stycznia 2020 r.,
- od 1 lutego do 31 marca,
- od 1 kwietnia do 31 maja,
- od 1 czerwca do 31 lipca,
- od 1 sierpnia do 30 września 2020 r.
Istnieje ryzyko wcześniejszego zakończenia naboru i niezrealizowania wszystkich rund, jeżeli wartość złożonych wniosków dwukrotnie przekroczy kwotę budżetu przeznaczonego na cały konkurs.
Rzecz o finansach
- minimalna kwota wydatków kwalifikowanych wynosi 50 tys. zł.,
- maksymalna kwota dofinansowania wynosi milion zł.,
- maksymalna intensywność dofinansowania wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowanych.
- minimalny wkład własny beneficjenta, jako proc. wydatków kwalifikowanych, wynosi 15 proc.
Elementy modelu biznesowego
Każde z kryterium, na podstawie którego dokonuje się oceny, a w konsekwencji wyboru projektów, jest szczegółowo opisane. Przykładowo dla modelu biznesowego ocenie podlegają następujące elementy:
- propozycja wartości – innowacyjny produkt (wyrób lub usługa), który generuje wartość dla klientów oraz sposoby rozwiązywania problemów oraz zaspokajania potrzeb klientów. Propozycję wartości cechują zidentyfikowane przewagi konkurencyjne w stosunku do istniejących na rynku rozwiązań,
- segment klientów – zidentyfikowane grupy ludzi i organizacji, do których przedsiębiorstwo stara się dotrzeć z propozycją wartości i które chce obsługiwać, generując z tego tytułu przychody,
- relacje z klientami – sposoby kształtowania relacji z poszczególnymi segmentami klientów, uwzględniające pozyskiwanie klientów, zatrzymywanie klientów, zwiększenie sprzedaży czy utrzymywanie ich satysfakcji,
- kanały – sposoby oraz kanały komunikacji, dystrybucji oraz sprzedaży propozycji wartości do klientów,
- kluczowe działania - najważniejsze działania, które przedsiębiorstwo musi wykonać, aby model biznesowy sprawnie funkcjonował.
Opis wskazanych elementów modelu biznesowego jest obligatoryjny. Brak opisu jednego z elementów powoduje przyznanie 0 punktów w kryterium. Przedstawione elementy modelu biznesowego oceniane są w ramach kryterium jako całość. Ocenie podlegają stopień adekwatności, wykonalności i spójności przedstawionych elementów modelu biznesowego. Niewykazanie co najmniej jednej z cech modelu powoduje uzyskanie 0 pkt. w całym kryterium.