Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 03.05.2025 06:06 Publikacja: 26.04.2024 10:00
Foto: Mirosław Stelmach
Plus Minus: Kiedy instytucjonalnie i mentalnie bardziej zmieniła się Polska: przez 15 lat między 1989 a 2004 rokiem czy przez 20 lat, jakie właśnie mija od naszego wejścia do Unii Europejskiej?
Zmieniliśmy się i w pierwszym, i w drugim okresie. W pierwszym dlatego, że jak nigdy w historii mieliśmy społeczny konsensus co do tego, w jakim kierunku idziemy, do czego dążymy. Wcześniej, w całej historii Polski, tak nigdy nie było. A po 1989 roku właściwie wszystkim nam zależało na powrocie na Zachód, do Europy. W całej klasie politycznej i w społeczeństwie widać było wielką wolę i przekonanie, że wiemy, czego chcemy. I że nie potrzeba żadnego cudu, że nie trzeba szukać żadnej trzeciej drogi między Wschodem a Zachodem, tylko że warto postawić wszystko na jedną kartę: na akcesję do Unii Europejskiej, NATO, OECD.
„Przyszłość” Naomi Alderman jest dobrze napisana, lecz słabo pomyślana. Tym samym wkracza w obszar naiwności. Bo...
W „Pilo and the Holobook” gracze wcielają się w kosmicznego lisa odkrywcę.
Jesteśmy zbudowani z tego samego „materiału”, a jednak starzejemy się inaczej.
Oglądam raczej starsze filmy. Ostatnio puściłam córkom film „Good bye, Lenin!” i zrobił na mnie większe wrażenie...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
W nowym dziele twórcy „Peaky Blinders” bohaterowie, nawet ci szlachetni, noszą w sobie mrok. Jedni nauczyli się...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas