Nowe przepisy o Krajowym Rejestrze Sądowym obowiązują od połowy marca.
Zgodnie z brzmieniem art. 34 ustawy podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego mają obowiązek złożyć do akt rejestrowych oświadczenia o swych aktualnych adresach do doręczeń istotne przy składaniu pierwszego wniosku do sądu rejestrowego.
Jeżeli nie będzie potrzeby dokonania wpisu w rejestrze, podmioty w nim figurujące będą miały obowiązek złożyć oświadczenie o aktualnym adresie do doręczeń w terminie 18 miesięcy od daty wejścia w życie zmienionej ustawy, najpóźniej do 15 września 2019 r.
Nowelizacja wprowadziła też, w art. 19a, nowe wymaganie, by do wniosku o wpis osób reprezentujących podmiot wpisany do rejestru, likwidatorów i prokurentów dołączyć oświadczenia obejmujące zgodę na ich powołanie oraz ich adresy do doręczeń. Z obowiązku zwolnione są osoby, które wniosek o wpis podpisały własnoręcznie, udzieliły pełnomocnictwa do złożenia wniosku o wpis lub wyraziły pisemną zgodę bezpośrednio w protokole z posiedzenia organu lub w umowie spółki.
W praktyce oznacza to, że jeżeli podmiot wpisany aktualnie do rejestru ustanowił prokurenta, ten musi złożyć własnoręcznie podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na pełnienie tej funkcji będące dostosowaniem formalności rejestrowych do obowiązujących wymogów ustawy.