Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki, która spierała się z fiskusem o podatkowe skutki tzw. repricingu wyrobów tytoniowych, czyli zmiany ceny na papierosach.
We wniosku o interpretację wyjaśniła, że jest podatnikiem akcyzy w związku z wyprowadzaniem wyrobów tytoniowych poza procedurę zawieszenia jej poboru. Firma tłumaczyła, że dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe może zmusić ją do obniżenia maksymalnej ceny detalicznej papierosów wyprowadzonych poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy, nadrukowanej na opakowaniu jednostkowym papierosów (tzw. re-pricing).
Czytaj także: Kto rozstrzygnie o zwrocie akcyzy
Spółka wyjaśniła, że zmiana maksymalnej ceny detalicznej nadrukowanej na opakowaniu jednostkowym papierosów będzie polegała na zdjęciu z pojedynczych opakowań celofanu, zadrukowaniu dotychczasowej ceny i nadrukowaniu nowej, niższej.
Następnie na paczki papierosów znów zostanie nałożony celofan. Potem paczki zostaną umieszczone w pakietach, a te w kartonach, co umożliwi ich transport do odbiorców.