Reklama

Coraz bliżej zmian w kodeksie etycznym palestry

Naczelna Rada Adwokacka poddaje konsultacjom nowelę zbioru zasad etyki i godności wykonywania zawodu, która wprowadza nowe zasady reklamowania usług.

Publikacja: 28.03.2023 02:00

Coraz bliżej zmian w kodeksie etycznym palestry

Foto: PAP/TYTUS ŻMIJEWSKI

Prace nad nowymi zasadami adwokackiej reklamy trwają od wielu miesięcy. Problem stał się palący w lutym, gdy Komisja Europejska wszczęła postępowanie przeciw Polsce (oraz Malcie i Słowenii) w sprawie naruszania przez te państwa dyrektyw dotyczących usług na rynku wewnętrznym oraz usług społeczeństwa informacyjnego. Zakazują one bowiem tak radykalnego zakazu promowania profesjonalnych usług, jaki istnieje w palestrze.

Nowe zasady wykonywania zawodu mają więc umożliwić adwokatom korzystanie z „informacji handlowej”, przez którą rozumiana jest każda forma komunikacji mająca na celu promowanie bezpośrednio lub pośrednio usług lub wizerunku adwokata.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama