Reklama

Zmiany w korespondencji z urzędami. Co, jeśli nie mamy aktywnej skrzynki do e-Doręczeń

e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, zaczęły powszechnie obowiązywać wraz z początkiem 2025 roku. Ministerstwo Cyfryzacji wyjaśniło, jak osoby bez aktywnej skrzynki do e-Doręczeń mogą korespondować z urzędami.

Publikacja: 13.01.2025 11:25

Zmiany w korespondencji z urzędami. Co, jeśli nie mamy aktywnej skrzynki do e-Doręczeń

Foto: Adobe Stock

mat

Przypomnijmy, iż e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. W przypadku wielu instytucji publicznych korzystanie z tej formy korespondencji jest od stycznia 2025 r. obowiązkowe, jednak jak podkreśla w nowym komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji, obywatele mogą zdecydować, czy i kiedy założą skrzynkę do doręczeń elektronicznych.

Brak aktywnej skrzynki do e-doręczeń? Korespondencja urzędowa po staremu

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama