Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmiany w korespondencji z urzędami. Co, jeśli nie mamy aktywnej skrzynki do e-Doręczeń

e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, zaczęły powszechnie obowiązywać wraz z początkiem 2025 roku. Ministerstwo Cyfryzacji wyjaśniło, jak osoby bez aktywnej skrzynki do e-Doręczeń mogą korespondować z urzędami.

Publikacja: 13.01.2025 11:25

Zmiany w korespondencji z urzędami. Co, jeśli nie mamy aktywnej skrzynki do e-Doręczeń

Foto: Adobe Stock

mat

Przypomnijmy, iż e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. W przypadku wielu instytucji publicznych korzystanie z tej formy korespondencji jest od stycznia 2025 r. obowiązkowe, jednak jak podkreśla w nowym komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji, obywatele mogą zdecydować, czy i kiedy założą skrzynkę do doręczeń elektronicznych.

Brak aktywnej skrzynki do e-doręczeń? Korespondencja urzędowa po staremu

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama