Zmiany w korespondencji z urzędami. Co, jeśli nie mamy aktywnej skrzynki do e-Doręczeń

e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, zaczęły powszechnie obowiązywać wraz z początkiem 2025 roku. Ministerstwo Cyfryzacji wyjaśniło, jak osoby bez aktywnej skrzynki do e-Doręczeń mogą korespondować z urzędami.

Publikacja: 13.01.2025 11:25

Zmiany w korespondencji z urzędami. Co, jeśli nie mamy aktywnej skrzynki do e-Doręczeń

Foto: Adobe Stock

mat

Przypomnijmy, iż e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. W przypadku wielu instytucji publicznych korzystanie z tej formy korespondencji jest od stycznia 2025 r. obowiązkowe, jednak jak podkreśla w nowym komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji, obywatele mogą zdecydować, czy i kiedy założą skrzynkę do doręczeń elektronicznych.

Brak aktywnej skrzynki do e-doręczeń? Korespondencja urzędowa po staremu

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo rodzinne
Nie trzeba mieć zgody drugiego małżonka na swoje wydatki
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat emerytur w czerwcu 2025. Nowy harmonogram
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w zasadach przyznawania i wypłaty zasiłku pogrzebowego