Reklama

Etyka i reklama: Klientów kancelarii prawnych trudno zadowolić samą poradą

Newslettery, aplikacje informacyjne czy alerty – to już standard w pracy większych kancelarii.

Aktualizacja: 21.07.2013 09:28 Publikacja: 09.07.2013 09:11

Teraz standardem kancelarii prawnych są wysyłane do klientów newslettery, aplikacje informacyjne czy

Teraz standardem kancelarii prawnych są wysyłane do klientów newslettery, aplikacje informacyjne czy alerty. Porady można też szukać w centrach handlowych.

Foto: www.sxc.hu

Jaka ustawa wchodzi w życie, jakie istotne orzeczenie wydały ostatnio sądy – takie informacje otrzymują od kancelarii prawnych klienci. Jest to już właściwie standard w pracy dużych, najbardziej renomowanych firm.

Tego typu usługi wprowadzają też średnie firmy, choć w ich przypadku są one mniej profilowane pod kątem potrzeb poszczególnych klientów.

– Dzielimy się z klientami swoją wiedzą zdobytą w bieżącym praktycznym działaniu – mówi Andrzej Mikulski z krakowskiej kancelarii Mikulski & Wspólnicy (179. kancelaria pod względem wielkości w rankingu „Rz").

Dodaje, że takie informacje przygotowuje dla swoich klientów wiele kancelarii, ale głównie z pierwszej pięćdziesiątki, może setki. Do przygotowania newslettera potrzebny jest bowiem zasób kadrowy pozwalający na poświęcenie czasu na taki serwis. Nie mogą sobie raczej na to pozwolić małe kancelarie.

Z kolei te największe czy też mniejsze – butikowe, ale działające w sektorze dużych przedsiębiorstw – coraz rzadziej mogą sobie pozwolić na brak tego typu serwisu.

Reklama
Reklama

Informowanie może podtrzymać więź z klientem, ale także pomóc zdobyć nowego

– Klienci korporacyjni oczekują tego typu usług jako wartości dodanej, za którą nie muszą dodatkowo płacić – podkreśla Beata Niemczuk, partner w firmie doradczej „The Storm". – Zazwyczaj już podczas podpisywania umowy określa się, w jakiej formie i jak często będą przesyłane informacje dotyczące interesującej klientów dziedziny – dodaje.

Informacje w tym segmencie, w odróżnieniu od tych przesyłanych przez mniejsze kancelarie, są już zazwyczaj sprofilowane pod kątem potrzeb danych klientów – by otrzymywali oni tylko te, które ich naprawdę interesują.

Jakich narzędzi używają kancelarie? Od krótkich maili, tzw. alertów, po newslettery czy też bardziej zaawansowane raporty systemowe. Coraz częściej pojawiają się też nowsze technologie.

– Dziś wielu klientów oczekuje, że ich doradca prawny nie ograniczy się do prowadzenia sprawy, ale ułatwi im bycie na bieżąco z tym, co w prawie piszczy – zwraca uwagę Szymon Kubiak, radca prawny nadzorujący działania marketingowe i business development w kancelarii Wardyński i Wspólnicy. – Nasza kancelaria odpowiada na to zapotrzebowanie, m.in. prowadząc dwa portale tematyczne.

Widzimy jednak, że nawet najciekawsze artykuły czyta się dziś w biegu. Stąd pomysł na stworzenie aplikacji Wardyński+ na urządzenia mobilne. Przedsiębiorca dowie się z niej, jak zmienia się linia orzecznicza w konkretnych sprawach i na które zmiany w prawie powinien zwrócić szczególną uwagę – informuje mec.

Reklama
Reklama

Kubiak. Wszystkie te działania służą przede wszystkim podtrzymywaniu kontaktów z klientem. Mogą jednak mieć także walor promocyjny, gdy mają polepszyć wizerunek kancelarii, czy też reklamowy – gdy są wysyłane nie tylko do obecnych klientów, ale także do firm, które mogą skorzystać z usług prawnika w przyszłości.

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Nieruchomości
Mała zmiana prawa, która mocno uderzy w patodeweloperkę
Zawody prawnicze
Reforma już rozgrzewa prokuratorów, choć do jej wdrożenia daleka droga
Nieruchomości
To już pewne: dziedziczenia nieruchomości z prostszymi formalnościami
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama