Zabity przez ZOMO w reklamie wódki Żytniej

Producent Wódki Żytniej w jednej z reklam wykorzystał zdjęcie śmiertelnie postrzelonego Michała Adamowicza z demonstracji "Solidarności". IPN wyraża oburzenie. Firma przeprasza.

Aktualizacja: 19.08.2015 14:42 Publikacja: 19.08.2015 11:00

Siedziba Instytutu Pamięci Narodowej. Fot. Adrian Grycuk/ lic. CC BY-SA 3.0 PL

Siedziba Instytutu Pamięci Narodowej. Fot. Adrian Grycuk/ lic. CC BY-SA 3.0 PL

Foto: Wikimedia Commons

Zdjęcie Michała Adamowicza, zabitego podczas tłumienia przez milicję demonstracji w dniu 31 sierpnia 1982 r. w Lubinie, firma produkująca Wódkę Żytnią zamieściła na swoim profilu na Facebooku z podpisem: "Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią".

Post zniknął z profilu firmy na Facebooku. W zamian pojawiły się przeprosiny. Zespół Extra Żytniej wyraża w nich ubolewanie z powodu wykorzystania zdjęcia przedstawiającego tragiczne wydarzenia. Firma podkreśla, że publikacja była efektem pomyłki. "Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy" - czytamy w przeprosinach.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Społeczeństwo
Kielce: Poważna awaria magistrali wodociągowej. Gdzie brakuje wody?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Sondaż: Rok rządów Donalda Tuska. Polakom żyje się lepiej, czy gorzej?
Społeczeństwo
Syryjczyk w Polsce bez ochrony i w zawieszeniu? Urząd ds. Cudzoziemców bez wytycznych
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni