Właściciel parkingu strzeżonego wystąpił do Naczelnika Urzędu Skarbowego o zwrot koniecznych wydatków, związanych z wykonywaniem dozoru oraz wynagrodzenie za dozór nad pojazdem marki Ford za okres sześciu miesięcy, licząc od 4 lutego do 04 sierpnia 2008 roku - od dnia umieszczenia na parkingu strzeżonym do dnia przejścia pojazdu na własność Skarbu Państwa.
Dozorca wskazał, że pojazd nie został odebrany przez właściciela w terminie oraz, że właściciel nie uregulował opłaty za usunięcie pojazdu z drogi i opłaty za parkowanie, w tym opłaty za parkowanie, w okresie sześciu miesięcy, który rozpoczął swój bieg w dniu umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym.
Naczelnik postanowieniem przyznał przedsiębiorcy zwrot koniecznych wydatków, które jego zdaniem faktycznie poniósł dozorca. Kwota ta jednak znacznie różniła się od tej, której spodziewał się wnioskodawca.
Przedsiębiorca w złożonym odwołaniu do dyrektora Izby Skarbowej wniósł o zmianę postanowienia w całości oraz przyznanie relatywnie wyższej kwoty tytułem zwrotu koniecznych wydatków związanych z wykonywaniem dozoru oraz wynagrodzenia za dozór lub alternatywnie uchylenie zaskarżonego postanowienia w całości. Zarzucił rozstrzygnięciu naruszenie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji poprzez nieuwzględnienie obowiązujących na terenie województwa kujawsko-pomorskiego stawek za wykonanie podobnego rodzaju czynności przechowywania.
Organ drugiej instancji utrzymał w mocy postanowienie Naczelnika. Stwierdził, że w okresie przechowywania Forda na parkingu strzeżonym pomiędzy organem dokonującym likwidacji pojazdu a przechowawcą zostały zawarte umowy szczegółowo określające stawki za dozór. Dyrektor powołał się na umowy z początku 2008 oraz 2008r zawarte pomiędzy Naczelnikiem a przedsiębiorcą określające zasady i warunki dozoru oraz wysokość wynagrodzenia i zwrot wydatków związanych z dozorem pojazdów, które na ustawy Prawo o ruchu drogowym przeszły na rzecz Skarbu Państwa.