Reklama

Na celowniku cyberbiura są głównie oszuści, rzadziej hakerzy

Więcej aktów oskarżenia, ale mniej niż co czwarty dotyczy hakingu – bilans policyjnego cyberbiura za miniony rok.

Publikacja: 10.02.2025 04:30

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości chwali się 84-proc. wykrywalnością

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości chwali się 84-proc. wykrywalnością

Foto: stock.adobe.com

Oszustwa z wykorzystaniem internetu i pranie pieniędzy – ściganie tych przestępstw najbardziej absorbowało w ubiegłym roku policjantów Centralnego Biura Zwalczania Cybeprzestępczości – stanowiły one 40 proc. spraw, jakimi się zajmowali – wynika z raportu tej wyspecjalizowanej komórki do ścigania najpoważniejszych przestępstw z użyciem internetu.

Łącznie w minionym roku CBZC prowadziło 1253 śledztwa – dwukrotnie więcej niż w 2023 r., z tego co trzecie – nowe. Dotyczyły całej gamy metod, po jakie sięgają cyberoszuści, którzy coraz częściej biorą za cel konsumentów – sprzedają fałszywki na portalach aukcyjnych, podszywają się pod znane instytucje lub ich pracowników – bankowców, policjantów, doradców inwestycyjnych – po podstępne ataki hakerskie. Zawsze chodzi o wyłudzenie pieniędzy lub danych. Kwoty są ogromne.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Przestępczość
Aktywiści Ostatniego Pokolenia zniszczyli historyczną bramę Stoczni Gdańskiej
Przestępczość
Były minister zdrowia Adam Niedzielski pobity. Ma pretensje o brak ochrony
Przestępczość
Miał zażądać 100 tys. zł haraczu i wpadł – 65-letni „Słowik” znowu w areszcie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przestępczość
Nadchodzi nowa fala cudzoziemskiej przestępczości w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama