Cyberoszuści coraz częściej biorą za cel polskich konsumentów

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie. To ponad dwa razy więcej niż w 2022 r. Skala zagrożenia rośnie. Jak się bronić przed oszustami?

Publikacja: 08.04.2024 04:30

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie

Foto: Adobe Stock

Aż o 140 proc. zwiększyła się w ub.r. średnia wartość strat przypadająca na osobę dotkniętą oszustwem czy wyłudzeniem w sieci – wynika z dorocznego Adyen Retail Report, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W skali świata średnie straty są jeszcze wyższe i rosną szybciej. Wzrost zagrożeń czyhających w sieci na konsumentów i firmy to światowy trend.

W przypadku spółek handlowych średnia strata wynikająca z takich działań przekracza 8 mln zł na poszkodowaną firmę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne