Reklama
Rozwiń

Cyberoszuści coraz częściej biorą za cel polskich konsumentów

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie. To ponad dwa razy więcej niż w 2022 r. Skala zagrożenia rośnie. Jak się bronić przed oszustami?

Publikacja: 08.04.2024 04:30

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie

Foto: Adobe Stock

Aż o 140 proc. zwiększyła się w ub.r. średnia wartość strat przypadająca na osobę dotkniętą oszustwem czy wyłudzeniem w sieci – wynika z dorocznego Adyen Retail Report, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W skali świata średnie straty są jeszcze wyższe i rosną szybciej. Wzrost zagrożeń czyhających w sieci na konsumentów i firmy to światowy trend.

W przypadku spółek handlowych średnia strata wynikająca z takich działań przekracza 8 mln zł na poszkodowaną firmę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę